כיצד אפשר ליצור שינוי בהרגלים שלנו בקלות?

קטגוריות: התפתחות  

הנושא של שינוי הרגלים עלה הרבה בתקופת הקורונה ויש לכך סיבה טובה.

כאשר אנו עוצרים לרגע את המירוץ בחיינו ומתבוננים בהם, קל לנו יותר להבחין בהרגלים שסיגלנו לעצמנו ועושים לנו לא טוב. בזמן כזה, אנו יכולים להחליט שאנו רוצים להשתחרר מחלק מהם או לאמץ לעצמנו הרגלים אחרים. כך למשל הבאתי את עצמי לתרגל מדיטציה ויוגה בכל בוקר.

מעבר להזדמנות של כולנו לעצור ולבדוק את החיים שלנו, וגם לבחור אילו מההרגלים שלנו אנו רוצים לשחרר ואילו חדשים ליצור, אנו מקבלים תמיכה אוטומטית ממערכת העצבים, שעוזרת לנו בכך.

בכל 21 יום מתחלפים כל תאי מערכת העצבים, שהם השומרים של ההרגלים שלנו. ככל שנהיה עקביים במשך 21 יום להימנע מהרגל מסוים, כך הוא ייחלש ויוכל לצאת מהחיים שלנו. בה במידה, אם נחזור על הרגל חדש במשך 21 יום – הוא יתחזק ויתקבע בתוכנו.

כדאי לשים לב לכמה דברים:

  • מה שחשוב לנו בולט עכשיו יותר, כך שפתאום הנוכחות של הרגל לא רצוי תורגש ואי-הנוכחות של הרגל רצוי תבלוט. החוויה הזו לא תמיד נעימה, אך היא באה כדי לעזור לנו.
  • גם אם פספסנו וחזרנו, למשל, על הרגל שאיננו מעוניינים בו, חשוב שנמשיך להתמיד בדרך שבחרנו. בכל מקרה, עם הזמן ההרגל ייחלש ובהמשך ייעלם. חשוב שנרשה לעצמו לטעות, כי מדובר בשינוי והתהליך הזה טבעי.
  • אם צריך, אפשר ואפילו רצוי להמשיך בדרך שבחרנו מעבר ל-21 ימים כדי לחזק את מה שביקשנו לעצמנו ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלנו.

הרחבה לנושא של שינוי הרגלים ניתן למצוא במאמר "על הקורונה, ההתכנסות פנימה ושינוי הרגלים".

נוסף על השאלות שכבר עלו, ושניתן למצוא אותן באתר, אני מזמינה אתכם לפנות אליי בכל נושא. את הפניות אפשר להעביר אליי דרך "צור קשר" באתר.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות