על אודות איריס סובינסקי, מייסדת "בית זוגיות וחיים הרמוניים" ומפתחת השיטות "זוגיות הרמונית" ו"המפגש הפנימי"

ד"ר איריס סובינסקי

שמי איריס סובינסקי. אני ילידת 1961, אם לשני ילדים, נשואה כ-30 שנים ליובל ותושבת עין-ורד. אני מאמנת אישית וזוגית, מטפלת בפתיחת חסימות רגשיות ובריפוי טראומות, מנחת קבוצות ומפתחת השיטות "זוגיות הרמונית" ו"אימון מעמקים".

עבודתי מבוססת על חיבור לכוחות של התת-מודע וגיוס שלהם לטובת איכות החיים שלנו. כל מה שאני עושה מתבסס על חיבור לפנימיות העמוקה שלנו תוך כדי התייחסות לכל חלק בתוכנו, לצרכים שלו ולכוחות שלו כך שנוכל להיעזר במקסימום הכוחות הפנימיים שלנו. העבודה נעשית בעזרת אימון של כל אחד מהחלקים ועידוד שלו להתחזק כדי שנוכל להיעזר בו לפעולה בחיים שלנו. כמו כן אני עוזרת לחלקים הפנימיים שלנו לפעול במשותף כצוות ומלמדת את המטופלים לעשות זאת בעצמם.

את הגישה של עבודה עם החלקים שבתוכנו אני מכנה "אימון מעמקים". העבודה עם החלקים הפנימיים של האדם עוזרת לו לחיות את החיים שלו באופן יותר מדויק. אפשר לומר שהעבודה בשיטת "אימון מעמקים" עוזרת לאנשים להיות מי שהם באמת או לחזור לעצמם.

במשך 30 שנות הזוגיות שבחיי חוויתי אירועים מאתגרים רבים ופיתחתי כלים ייחודיים לפתירת האתגרים שהזוגיות מעלה. מתוך הידע הזה ומתוך חקירה בנושא פיתחתי את השיטה "זוגיות הרמונית". שיטה זו מאפשרת להגיע לזוגיות שמתאימה לימינו אנו – זוגיות של אנשים אינדיבידואלים שמבקשים לייצר מערכת יחסים שיש בה גם חברות, אהבה ושותפות, וגם מאפשרת להם חופש להיות מי שהם באמת והגשמה אישית. כאשר הצלחתי לייצר זוגיות כזו לעצמי, יכולתי להעביר אותה גם לאחרים. נוסף על המידע בנוגע לשיטה שנמצא באתר זה, קיים אתר ייעודי ומורחב לשיטה "זוגיות הרמונית". את הידע של השיטה כינסתי במהלך שנים לתוך הספר "זוגיות הרמונית בתוכנו ובעולם, מדריך לזוגיות וההגשמה העצמית" שהוא מדריך לעבודה עצמית בשיטה.

במהלך חיי זיהיתי גם שאני וילדיי "רגישים מאוד". הבנה זו פתחה לנו הזדמנות גם לשפר את חיינו, גם לתת לילדיי מענה מתאים וגם ללמוד כיצד לעזור לאנשים רגישים מאוד אחרים בחייהם, אם כבוגרים, אם כילדים ואם כהורים לילדים רגישים מאוד.

מניסיוני בעבודה עם אנשים רגישים מאוד, אני מרגישה שנפלה בחלקי זכות גדולה להגיע לאותה איכות חיים שיש לי ולמשפחתי היום, ואני רואה שליחות בקידום אנשים רגישים מאוד בחייהם שלהם ובחיבורם לחברה. זהו אינטרס כללי לאפשר להם לפעול למען החברה כולה בעזרת היכולות המיוחדות שלהם, וכפי שנכתב כבר בספר "אדם רגיש מאוד", כשהם אינם חלק ממנה, התפקיד שלהם חסר בחברה.

בעבר, במשך 10 שנים הייתי מפתחת תוכנה בחברות היי-טק שונות. אחר כך הייתי 12 שנים מנהלת איכות בארגוני היי-טק, ובין שאר התפקידים כיהנתי כסמנכ"לית איכות בסניף הישראלי של חברה בינלאומית.
במהלך 26 השנים האחרונות (מאז לידתה של בתי הבכורה) אני מצויה בתהליכי התפתחות, צמיחה וחיבור לעולם הרוח והנפש.

מאז שנת 2002 למדתי אימון והנחיית קבוצות, אימנתי זוגות ויחידים, מאמנים ומנחים והנחיתי סדנאות התפתחות. השתתפתי בהקמה ובניהול של המרכז להתפתחות וריפוי, שנקרא בזמנו "המשכן בשביל הנשמה", הנחיתי בסדנת ההתפתחות הרגשית-רוחנית של המקום, השתתפתי בהבניה ובהנחיה של קורס המנחים של המרכז וליוויתי מאמנים ומנחים בתחילת דרכם.

השכלה: תואר ראשון במחשבים מהטכניון. לאחר הלימודים האקדמיים למדתי אימון, טיפול באמצעות שחזור טראומות והנחיית קבוצות ב"משכן בשביל הנשמה", בניהולה של הפסיכולוגית ליאה ארד. כמו כן השתתפתי במשך 4 שנים בקורסים באנתרופוסופיה, בהנחיית ד"ר ישעיהו בן-אהרון. במהלך השנים השתתפתי גם בקורס מבוא ללימודי פסיכותרפיה של מכון "קרונה" מאנגליה ובסדנאות נוספות בנושא שנערכו בארץ על ידי מכון "דמות". למדתי ולימדתי את קלפי הריפוי האינדיאניים, "קלפי סגולה", ולמדתי במשך השנים שיטות ריפוי נוספות, כגון רייקי, תזונה טבעית, ריפוי נפשי בראי האנתרופוסופיה, פרחי בך, "הרפואה הגרמנית החדשה", "אנטומיה יישומית" ועוד.

כיום אני פועלת בתחום הריפוי של יחידים, זוגות וקבוצות בנושאים של זוגיות, הורות, אנשים רגישים מאוד, הורות לילדים רגישים מאוד, פתיחת חסימות רגשיות, ריפוי דיכאון וחרדה וריפוי טראומות. בנוסף, במשך שנים מספר עבדתי בשיתוף פעולה עם הפסיכיאטר ד"ר חנן גולדמן. ההתמחות שלי היא בעבודה עם "אנשים רגישים מאוד" ובמקומות העמוקים של הנפש ("עבודת מעמקים"). הכלי "המפגש הפנימי", שאותו פיתחתי ואיתו אני עובדת, צמח מתוך העבודה היונגיאנית עם החלקים שבתוך הנפש וביחד עם נושאים של חיבור רוח וחומר בתוך החיים.

זוגיות

במהלך שנות נישואינו הרבות עברה הזוגיות שלנו שלבים שונים ורגעים מכל הסוגים. חוויתי על בשרי רבות מן הסיטואציות שחווים זוגות רבים בימינו. מאז ומעולם האמנתי, ואני עדיין מאמינה, כי הדברים שקורים לנו אינם מקריים וכי אלה הם הזדמנויות שיכולות להוות מנוע לצמיחה אישית. כך התנהלתי וכך אני מתנהלת גם היום בכל תחום בחיי, וכמובן – גם בזוגיות שלי.

בעזרת התפיסה הזו ובזכות עבודת ההתפתחות הרבה שבן זוגי ואני עשינו – כל אחד לחוד ושנינו ביחד – הזוגיות שלנו היום היא מקור של עוצמה מעבר לכל מה שיכולתי לדמיין בעבר. כשאני פועלת מתוך ההגשמה האישית שלי ובתוך הייעוד שלי, יובל בן זוגי מהווה כוח מחזק ומעגן המאפשר לי להתקדם ממקום של ביטחון ואהבה, תוך שותפות וחברות ובהוויה של חופש הדדי לכל אחד מאיתנו להיות מי שהוא ולעשות את מה שלבו קורא לו לעשות. כאדם רגיש מאוד אני מרגישה זכות מיוחדת להיות בזוגיות כזו נפלאה.

את השיטה "זוגיות הרמונית" יצרתי מתוך תפיסת הזוגיות בעולם הרוחני, תפיסת הנפש בגישה היונגיאנית, הנושאים שחקרתי במהלך החיים בזוגיות שלי והפתרונות שעבדו בשבילנו, וההתנסות בעבודה על הזוגיות של אנשים רבים שפגשתי בקליניקה שלי. את הידע הרב שצברתי אני אוספת לספר שיֵצא בהמשך.

הורות לילדים רגישים מאוד וילדים חכמים

את ילדיי, שנולדו ילדים רגישים מאוד, גידלתי עוד לפני שהכרתי את הספר "אדם רגיש מאוד" (שכתבה ד"ר איליין ארון). עם זאת, היה לי ברור שהייחוד שלהם הוא מתנה וכי תפקידי כאמם הוא לאפשר להם להיות מי שהם ולעזור להם להתחבר לעולם ולהביא את המתנה שלהם בתוך החיים ולטובת כולם. מתוך חוויות החיים שלי כאם ומתוך ההתמודדות עם העולם ועם מערכת החינוך, כדי שיאפשרו להם את החופש להיות מי שהם, פיתחתי דרכים אלטרנטיביות של חינוך והעצמה של ילדים רגישים מאוד, ילדים מיוחדים וילדים חכמים. זוהי זכות בשבילי ללוות משפחות עם ילדים מיוחדים בכל הגילים ולראות אותם צומחים, מתחזקים, מכירים בערכם, לומדים להביע את עצמם והופכים לחלק חשוב בחברה, כפי שנועדו להיות מלכתחילה.

בעיניי, ילדים אלו הם מתנה חשובה לחברה וחשוב להביא את החברה להכיר בכך ולהשתתף במאמץ שנדרש לגידולם גם לטובתה.

אנשים רגישים מאוד

מהיום שגיליתי את המושג "אדם רגיש מאוד", ומכיוון שגם אני ביניהם, גיליתי את הכוחות המיוחדים של האנשים הללו ומצאתי כלים רבים שנועדו לתמוך בהם ולחבר אותם לחיים כך שיוכלו להביא את המתנות שלהם לעולם. בעבודה עם אנשים רגישים מאוד ניתן ליצור שינוי גדול ומהיר ברגע הזיהוי של האדם כרגיש מאוד, גם אם נדמה שהוא במצב קשה וגם אם הוא צעיר מאוד או כבר מבוגר.

כאדם רגיש מאוד, יש לי אפשרות לזהות שינויים מאוד קטנים המתחוללים בשטף של החיים ובהתנהגות של האנשים, ולהבין את התהליכים וההשלכות של אותם שינויים. היכולות הללו מאפשרות לי להבין משמעויות רבות מתוך הדברים שאני רואה סביבי. את הדברים שאני רואה ומבינה אני בודקת על עצמי, בתוך החיים שלי ועל האנשים סביבי. אחרי שאני מבינה כיצד זה פועל בשבילי ובשביל אחרים, אני מעלה את הדברים על הכתב ומלמדת אותם בסדנאות שונות.

חיבור של רוח וחומר

את תפיסת העולם הרוחנית שלי גיבשתי מתוך הבודהיזם, ידע אינדיאני וידע אנתרופוסופי.

תפיסת העולם הרוחנית המשולבת בתפיסה היונגיאנית של הנפש מאפשרת ליצור דו-שיח נפש-נשמה, שמשמעותו שימוש בתפיסת העולם הרוחנית בתוך החיים הארציים ושיפור של איכות החיים באופן שעוזר לנו ליצור בקלות את מה שאנו רוצים בתוך המציאות. תפיסת עולם זו מכילה כלי ריפוי נפשיים ומאפשרת תהליכי ריפוי מהירים יחסית.

כתיבה

את הידע שאספתי וחקרתי אני משתפת במידעון חודשי ובמאמרים שמתפרסמים בכלי תקשורת שונים. מטרתי בכתיבה היא לעודד אנשים להתנדב להתפתחות שלהם, ולתת כלים שיעזרו במסע ההתפתחות כך שיהיה קל ויעיל עד כמה שאפשר. את החומרים שכתבתי ניתן לקבל דרך המידעון ישירות למייל האישי ולחלופין אפשר למצוא אותם באתר שלי. בנוסף, היה לי מדור קבוע שהופיע ברבעון האנתרופוסופי "אדם עולם".

בתקופה זו, אחרי כמעט עשור של עבודה, יצא לאור ספרי הראשון והוא נקרא "זוגיות הרמונית בתוכנו ובעולם, מדריך לזוגיות וההגשמה העצמית". את הספר אפשר לקנות גם באתר של השיטה.

במשך השנים הופיעה איריס בתקשורת במספר אירועים. תיעוד ההופעות הללו נמצא בעמוד בתקשורת.