"ילד רגיש מאוד, לעזור לילדינו לצמוח כשהעולם מציף אותם", מאת הפסיכולוגית ד"ר איליין ארון.

בהמשך לספר שעליו כתבתי בפעם הקודמת "אדם רגיש מאוד" נכתב ספר על ילדים רגישים מאוד ועל אתגר ההורות לילדים הללו. מניסיוני כהורה לילדים כאלה, מכיוון שהקושי של ילד כזה בפגישה עם העולם הוא גדול וצריך יותר עזרה מילד אחר, יש להורים של ילדים אלו השפעה רבה יותר על יכולתו של הילד להתחבר לעולם ולמצוא את מקומו מאשר במקרים אחרים. ההשפעה הזו היא גם בסיס לקשר מאוד חזק.

ילדים רגישים מאוד זקוקים לנו יותר כדי לצור עבורם את הממשק לעולם. בספר ניתן למצוא תיאורים של ילדים רגישים מאוד, חוויית החיים שלהם, השפעת מי שאנחנו עליהם ולמה הם זקוקים מאיתנו. בחלקו השני של הספר יש פרקים העוסקים בצרכיה המיוחדים של כל קבוצת גיל – מתינוקות בני יומם ועד בני-עשרה – והוא מהווה מדריך אולטימטיבי להורים, למורים ולילדים הרגישים שבחייהם.

מההקדמה לספר: "ד"ר ארון מלמדת אותנו כיצד לגדל את ילדינו הרגישים בסביבה המיטיבה איתם והמעודדת אותם להעריך את רגישותם. היא מסבירה כיצד לדבר איתם על רגישותם, להקשיב להם ולהרגיע אותם במצבי מצוקה, לעזור להם להסתגל לשינויים ולמעברים בחייהם ולהרגיש שהם מוצלחים. היא מסייעת להם להתמודד עם מצבים בחיים שמחוץ לבית, ליהנות מבית הספר ומחיים חברתיים ועדיין להישאר מה שהם – ילדים רגישים מאוד".

מאוד מהקריאה שלו וגם מהדיוק של התהליכים שתוארו בו.