סיפור מהחיים–להוביל את המשפחה להתפתחות

זהו סיפורה של שירה, אישה שגידלה את ילדיה שנים ארוכות לבדה והחליטה שמשפחתה תישאר מחוברת גם לאחר שילדיה יתחתנו. כדי שזה יקרה היא בחרה בדרך של התפתחות וצמיחה; היא בחרה להתפתח בעצמה והזמינה לדרך הזו את כל בני משפחתה.
המשפחה של שירה הייתה תמיד חזקה ומאוד מלוכדת, בני המשפחה הרבו לבלות יחד ולשתף זה את זה בדברים החשובים שקורים להם. יום אחד קרה משהו שגרם למשבר במשפחה. בנה של שירה בחר לו בת זוג, שהפכה עם הזמן לארוסתו, בינה ובין שאר בני המשפחה לא נוצר קשר טוב, ומעבר לכך אפילו נוצרה עוינות. פתאום צצו קשיים שלא אפשרו לדינמיקה המשפחתית לזרום כתמיד, ואפילו חתונתו של הבן הפכה לאירוע מפרק במקום לאירוע משמח ומחבר.
שירה, שראתה מה שקורה הבינה מיד את ההשלכות העתידיות של המצב הזה על המשפחה המורחבת, ובמקום לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שהדברים ייפתרו מעצמם, מה שאולי יקרה ואולי לא, היא בחרה כראש המשפחה לקחת את כולם למסע התפתחות.
מטרת המסע הייתה להביא כל אחד ואחד מבני המשפחה למרכז של עצמו, מתוך אמונה שמהמקום הזה כל אחד יוכל לייצג את עצמו באופן שלם ופתוח ויוכל להיווצר דו-שיח שיביא את כולם לחיבור חדש.
בכל תהליך יש סיכוי ויש סיכון. מכיוון שכך, גם הבחירה בריפוי המשפחה בדרך של התפתחות נחוותה לשירה כהימור. עם זאת, על אף אי-הידיעה בחרה שירה בסיכוי לרפא את משפחתה ויצאה לדרך. מבחינתה, שום אפשרות אחרת לא באה בחשבון.
פגשתי די הרבה משפחות במצב כזה, שבו ההורים חשו שהם נאלצים לוותר על אחד הילדים לטובת שאר בני המשפחה. וזה מה שכל כך מיוחד בדרך שבחרה שירה: היא לא מוותרת על אף אחד. בנוסף, היא סומכת על ילדיה שכאשר יהיו מחוברים למרכז שלהם האהבה שלהם זה לזה ולמשפחה תביא אותם למצב חדש, שבו כולם יתגייסו לשמירה על המשפחה. עוד היה יפה בעיניי הכוח ששירה האצילה על ילדיה, במקום לפעול על דעת עצמה בלבד.
לאורך כל התקופה שאנחנו עושות יחד במסע המשפחתי המיוחד הזה שירה חוזרת ואומרת שחשוב לה שילדיה יתחזקו בכוחם שלהם ויתחברו למרכז שלהם. היא מעורבת, מייעצת ומחפשת דרכים חדשות ויצירתיות ולא מוותרת על שום הזדמנות לקדם את הנושא. זו הדרך שלה לחבר בין האחריות שלה למשפחתה לבין הרצון לחלוק עם אחרים את הדרך.
המסע של שירה ומשפחתה עדיין לא הסתיים, חלק מהילדים אמנם התחזקו בתוכם אך יש עוד דרך לעבור. התקשורת ביניהם עדיין איננה פתוחה לגמרי וגם השקט עוד לא הגיע. עקב בצד אגודל צועדים בני המשפחה, מגיעים לפגישות השונות ומחפשים את הדרך לשותפות מיטבית. ההשתתפות של כולם, העובדה שלכולם חשוב לא לוותר על אף אחד והאופטימיות של שירה מובילות את התהליך כולו קדימה, גם אם איננו יודעים מתי ואיך יסתיים.
שירה ראתה באירוע שעלול לפרק את משפחתה הזדמנות, ובאומץ לב החליטה להוביל את המשפחה שלה קדימה, לתהליך של צמיחה והתפתחות.