"סיפור מהחיים – כשהזוגיות תקועה"

הזוג איליה ומיכל (שמות בדויים) הגיע אלי עם הטענות שאיליה תקוע כבר הרבה זמן, הקשר ביניהם מת ואין להם יכולת לתקשר אחד עם השני. כל ניסיון לתקשורת הפך לריב והתרחקות הולכת וגדלה. מיכל הגיע לנקודה שהיא התחילה תהליכי התפתחות ולא הסכימה לחיות כך יותר.
איליה טען שמיכל מרחיקה אותו ולא נותנת לו להתקרב גם כשהוא מנסה.

בחשיפה של היחסים הפנימיים בין הגברי והנשי, התגלה אצל שני בני הזוג חוסר תקשורת פנימי וחוסר קבלה אחד של השני בין הגברי והנשי הפנימיים.

במהלך הפגישות שלנו ראינו שמיכל מרחיקה את איליה בגלל כעסים שהיו לה על איליה בנוגע לדברים שקרו ביניהם לפני שנים רבות ואלו לא אפשרו התקרבות. חלק ממה שקרה בעבר והמשיך לקרות בהווה, היה קשור לאי יכולת שלה לבקש עבור עצמה את מה שהייתה צריכה. הדפוס הזה הגיע ממערכת היחסים שלה עם אביה שאהבתו אליה היוותה עבורה תלות מכבידה וחלק ממערכת היחסים המרוחקת שהיתה בין הוריה והוטמעה בתוכה.

בדיקה נוספת של היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים הראתה תחילתה של הדברות והתקרבות ביניהם.

ככל שמיכל גילתה את הדפוסים שירשה וניקתה אותם, היה מקום לאיליה לשתף בתחושות שלו.
הסתבר שאיליה מחכה שמיכל תציל אותו מהמצב התקוע שהיה בו.

בשלב הזה עזרנו לאיליה לשחרר את הבקשה לעזרה מבחוץ ושחררנו את החלקים הפנימיים לפעול למענו.

תוך תקופת טיפול של כחצי שנה, איליה שיחרר את עצמו מהדיכאון והחל להזיז את חייו.

הנושא שעלה עכשיו היה תפילתה של מיכל שאיליה יתחיל להשתמש ביכולות שלו כמרפא ויפעל איתם בעולם.הסתבר שזהו המקום דרכו מיכל התחברה אליו. בנושא הזה ניתן היה לראות את תפקידה של מיכל כנשי הפנימי של איליה, שמבקש ממנו לצאת למלא את ייעודו כמטפל.

עם היציאה מהדיכאון ועבודה על הערך העצמי של איליה כמטפל קרו מספר דברים מקסימים:

  • איליה בחר ביכולות שלו לטפל והתחיל לעבוד כמטפל
  • דברים נוספים שהיו תקועים ואיליה רצה לקדם במשך הרבה זמן השתחררו והתחילו להתקדם
  • מיכל התחברה לחלק שלה כמטפלת ונתנה  לו מקום
  • בני הזוג פיתחו תקשורת פתוחה ונעימה ביניהם

נושא ההגשמה האישית חיבר בין איליה ומיכל והפך לקרקע הפורייה עליה התחילה הזוגיות המתחדשת שלהם.

הדברים הבאים הם חלק מהמכתב שבו סיכמה מיכל  את התהליך שעברה עם השיטה "זוגיות הרמונית" ואיתי:

"בחודשים האחרונים את מלווה אותנו בתהליך אינטימי ומרגש, …דברים מתבהרים ומתחברים כמו פזל ענק, ולמול עיני נפרשת מסכת הזוגיות שלנו – שהיא סיפור מורכב מחלקים רבים שהגיעו מהילדות, מהבית, מהגדרת האהבה, מההורים, מדורות קודמים, מגלגולים קודמים…איזה סיפור מרתק ומפתיע !  … זה מאפשר לי מסע מיוחד – מסע זוגי, עם בן זוגי, לתוך החיים שלי, לתוך עצמי.

כמה דוגמאות לדברים שקרו וקורים לי בתהליך:

  • הוצאתי לאור קושי רגשי עצום, כאבתי את זה כמו שצריך, אמרתי את כל הדברים הקשים שנתקעו לי שם, וזה איפשר לי לשחרר קצת את המקום הזה.
  • ראיתי איך ההישרדות מנהלת אותי, מקשיחה אותי, מגבילה אותי. אני מבקשת ביטחון לדעת שרואים אותי, להרגיש שאני לא לבד בעולם. הציפיות שלי במקום הזה לא תמיד התחברו עם המהות של בעלי – והתאכזבתי .
  • הצלחתי לבטא ולהעביר לבעלי מסרים ברורים יותר, שחלקם לא עברו כי לא ידעתי איך, וחלקם לא היו ברורים גם לי. זה עזר לי להיות יותר ברורה ומדויקת עם בעלי ועם עצמי.
  • למדתי ממך שאני בזוגיות הזו בשביל בעלי, ובעלי בזוגיות הזו בשבילי, אנחנו השיעור אחד של השני – עד שנלמד אותו עד תום. הראית לנו איך זה עובד אצלנו.
    כמה מקסים ואחר…
  • הבנתי שאני צריכה ללמוד איך משתפים, איך מתקשרים, איך מבקשים עזרה, איך מבטאים צורך, מה זה זוגיות.
  • כבת זוג התחלתי לראות שאני יצרתי בעצמי את הזוגיות שלי, את בן הזוג שלי, מובלת ע"י הצרכים הבסיסיים שלי. נראה עכשיו שהצרכים השתנו וצריך לעשות כאן שינוי.
  • כשאני מתחברת לצרכים החדשים שעולים, מדייקת אותם – עולה הרצון לנשום בחופשיות, שהאוויר ימלא את הראות שלי, להרגיש את היופי שאני וסביבי, לאהוב את מה שיש וליהנות ממנו. יש ממה !
  • אני לומדת עכשיו לשחרר מטענים לא רלוונטיים, לפנות מקום לאהבה, לשמחה, להנאה. לא לוותר – מגיע לי !
  • מרשה לעצמי לקוות ולהגיע לחופש ושקט פנימי .

אני בתהליך של זיהוי וניקוי – הריפוי עדיין לא הושלם…

היום בערך חודשיים לאחר תום המפגשים בהמשך עבודה עצמי של בני הזוג מיכל כותבת:

אני רואה את בעלי נותן מקום למהות הטיפולית שלו ומתחיל לזוז במקומות חדשים, זה מרגש אותי ומאפשר יותר דיבור פתיחות וקירבה ביננו.

שנינו מגוייסים ומחוייבים לתהליך שהתחלנו, וזה מניע אותנו לפעול לטובת הקשר שלנו בדרכים חדשות שמכניסות יותר שמחה ושיתוף בזוגיות שלנו.