זוגיות הרמונית

קוראים יקרים

הפעם אני רוצה לשתף אתכם במסע אל ה"חזון". כל דבר שאנו רוצים שיקרום עור וגידים ויוכל לצמוח ולגדול, זקוק לחזון. החזון מגדיר את המנוע והכיוון ובשל כך חשוב להגדיר אותו במדויק ובהתחלה.

החזון מתחיל בתוכנו, הוא מגיע מתוך הפן הנשי שלנו, והפן הגברי שלנו הוא זה שאחראי להגשים את החזון במציאות.

המעבר מחזון שנמצא בתוכנו לכזה שמפעיל אותנו בעולם הוא תהליך חשוב גם בפנים וגם בחוץ. בשלב הראשון של הוצאתו לעולם החיצוני לנו, עלינו להגדיר את החזון במילים, כך שהוא יהיה ברור ומחובר לחיים. בתהליך הגדרת החזון אנו נחזור פנימה שוב ושוב ונבחן אותו בתוכנו, ובמקביל נערוך בחינה של החזון מחוץ לנו. בתהליך הגדרת החזון, כדאי לשתף אנשים נוספים שקשורים לעניין כדי להוסיף ולפתוח נקודות מבט שונות.

שיתפתי אתכם ביצירת המקום החדש "בית זוגיות וחיים הרמוניים", וגם הוא, כמו כל דבר אחר, זקוק לחזון. בראשית חלמתי אותו בעצמי ונתתי לו לצמוח בתוכי, ואז, תוך כדי תהליך ההגדרה של המקום והפיתוח העסקי, יצאנו לדרך להגדרת החזון. בין שאר הדברים שעשינו, קיימנו פגישה להגדרת החזון, שאותה הובילה אופירה שיימן (האחראית על הפיתוח העסקי). אני מודה לשותפיי במסע חיפוש החזון, כל אחד מכם הוסיף לתהליך את מתנתו ועזר לגיבוש החזון הנוכחי בקלות ובנעימות.

חזון "בית זוגיות וחיים הרמוניים":

לסייע ביצירת חיים הרמוניים ליחיד, לזוג ולמשפחה מתוך איזון הכוחות הפנימיים של האדם עצמו.

מתוך החזון הזה נגזרים הדברים הבאים:

  • להפוך את המשפחה למקור העוצמה של כל אחד
  • לחבר משפחות למקורות הכוח שלהן ולאחדות שלהן
  • לעזור לזוגות ולבודדים להגיע לזוגיות של אהבה
  • לתת לאדם האינדיבידואלי את הכלים לפרוח בתוך כל קבוצות ההשתייכות שלו

זהו הכיוון ממנו אנו יוצאים, וכל דבר שנעשה ייבחן ביחס לחזון.

נושא החודש – שיטת המפגש הפנימי

המפגש הפנימי הוא כלי שפיתחתי ושאני עובדת אתו כבר מספר שנים. זהו מפגש אישי חד פעמי להשבת הזרימה לחיים, ליצירת חיים הרמוניים ולהשגת שקט וחופש פנימי. בנוסף אני משתמשת בו ובוחנת אותו בשנה האחרונה גם בעבודה משותפת עם הפסיכיאטר דר' חנן גולדמן.

מאמר חדש

עד היום עבדתי עם המפגש הפנימי אך לא כתבתי עליו דבר, ורק מי ששמע עליו מפה לאוזן ידע לבוא ולהיעזר בו. יום זה הוא יום חגיגי עבורי, כתיבת המאמר הבא משנה את המצב. מהיום המפגש הפנימי יהיה זמין לכל מי שרוצה וצריך אותו.

להלן המאמר  "המפגש הפנימי – כלי להסרת חסימות רגשיות" (גם במסמך מצורף). מקווה שתיהנו מקריאתו ואשמח לקבל מכם תגובות ושאלות בנושא. בנוסף אני מזמינה את מי שעבר את התהליך לשלוח אלי תגובות על התהליך שעבר כדי לעזור לאחרים להבין את המשמעות של המפגש מהצד המקבל.

שיתופי פעולה

ברצוננו להעשיר את התכנים ב"בית זוגיות וחיים הרמוניים" בסדנאות והרצאות  שיעזרו לנו לממש את החזון שהוגדר. חלק מהדברים עזרו לי בדרכי הפרטית ויכולים לעזור גם לאחרים. להלן שני שיתופי פעולה נוספים:

 

"האקדמיה לקלפים-בדרך פרח" – את פרח-יה מסרי פגשתי תוך כדי ריקוד ריואבירטו. הקשר ביננו התפתח ומצאתי מנחת קבוצות, מלווה אישית ומטפלת. לפרח היה חזון לפתוח מסגרת ללימוד עבודה עם קלפים, ובשנה האחרונה היא פתחה את "האקדמיה לקלפים-בדרך פרח", המהווה בית לאנשי מקצוע בתחומי ההנחיה, הטיפול והייעוץ בכל הקשור לקלפים השלכתיים. מפגשי האקדמיה מאפשרים להתנסות בסוגי קלפים שונים ומשמשים אמצעי להתחבר לאוצרות ולעוצמות הטמונות באדם. מפגש האקדמיה הבא יתקיים ב 24.5, יום חמישי, בשעה 19:30, במתחם קפה "Cמונה" ברח' ההגנה 114 רעננה. נושא המפגש הוא "עץ החיים" ותעביר אותו פרח-יה מסרי  . במפגש הקרוב אשתתף בעצמי וגם אציג את השיטה זוגיות הרמונית.

 

את שרון חסיד אדמוני פגשתי במסגרת לימודי טאי-צ'י. החיבור שהיא עושה בין ריפוי הנפש לבין הרפואה הסינית מרתק אותי ויצר ביננו קשר עמוק. החיבור שלה לילדים מצוין וגם הילדים מגיבים בהתאם . בעיני שרון מביאה דרך הרפואה הסינית משהו מאוד ייחודי, ואני רוצה שגם אתם תוכלו ליהנות ממה שיש לה לתת.

בקצרה על שרון:

שרון היא מטפלת ברפואה סינית עתיקה: מומחית בדיקור ילדים ומבוגרים, ועוסקת בשילוב תהליכים רגשיים ותהליכי התפתחות דרך הרפואה הסינית ופילוסופיות מזרחיות. האופן שבו שרון משתמשת ברפואה הסינית הוא ייחודי: עבורה הדיקור הוא אלמנט מסייע והעיקר הוא התהליך הנפשי שבו עוסק הטיפול. שרון מעבירה את הידע הייחודי שלה בקורס למטפלים שבו נלמדים: התמחות ברפואת הנפש על פי הפילוסופיה והרפואה הסינית ואינטגרציה בין מזרח ומערב. שרון גם מרצה לרפואה סינית במכללות ברחבי הארץ, כיום במכללת רידמן.

שרון תיתן הרצאה בנושא "הרגשות, כוח מניע או כוח מעכב?" ביום חמישי 21.6 בשעה 19:30 בבית זוגיות וחיים הרמוניים.

מצורף תמצית מאמר שכתבה בנושא "רגשות, כוח מניע או כוח מעכב?". למאמר המלא ניתן לפנות לשרון במייל ל-sharon.a.hassid@gmail.com.

ערבים מיוחדים וסדנאות ב"בית זוגיות וחיים הרמוניים":

    •  לאור הצלחת מפגש התרגול להעמקת העבודה עם הכלי גברי-נשי פנימי, נערוך מפגש נוסף. במפגש נחזור לפגישה עם הגברי-נשי הפנימי ונבחן את מה שנפגוש ביחס לעבר, נראה את הדרך שעשינו, נבדוק מהם היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים עכשיו ומה עומד לפנינו ונחשובנבררנתכנן כיצד להמשיך. המפגש מיועד לכל מי שכבר חווה את העבודה עם הכלי (בוגרי כל סוגי הסדנאות ומתאמנים בשיטה). המפגש יתקיים ביוםשלישי ה-29.5.12 בשעה 19:30 בבית זוגיות וחיים הרמוניים  ואורכו שעתיים וחצי. התשלום עבור הערב אינו מוגדר מראש וכל אחד ישלם כפי שיתאים לו. חשוב להירשם מראש. אשמח לראותכם.

 

    • התקשורת הביו-אישית, היא אחת מאבני הבניין החשובות במערכות יחסים בכלל ובזוגיות בפרט. האפשרות ליצירת דו-שיח שמשיג את הטוב ביותר עבור שני הצדדים הוא חלק חשוב בבניית יחסים וזוגיות מאושרים. ביום חמישי ה-31.5.2012 בערב תתחיל מיני סדנה לתקשורת הרמונית בנושא "תקשורת הרמונית בזוגיות ובכלל". הסדנה כוללת גם לימוד ותרגול הכלי "דו-שיח win-win". בסדנה נפרק את נושא התקשורת הבין-אישית כך שנבין בדיוק כיצד זה פועל. הכלים שילמדו ויתורגלו בסדנה יוכלו לשמש לתקשורת עם בן הזוג ועם אחרים וגם לעבודה עם הגברי והנשי הפנימיים. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא במאמר שכתבתי למידעון קודם, "תקשורת בזוגיות ו"דו-שיח win-win" בשיטה זוגיות הרמונית. סדנה זו מתאימה  למי שעדיין אינו מכיר את השיטה וכן כהמשך לבוגרי הסדנאות האחרות.

 

  • הרצאה בנושא "הרגשות, כוח מניע או כוח מעכב?" תיערך ביום חמישי 21.6 בשעה 19:30 בבית זוגיות וחיים הרמוניים. המרצה שרון אדמוני-חסיד היא מרצה לרפואה סינית ולתהליכים רגשיים ברפואה הסינית. פרטים נוספים על שרון ומאמר בנושא נמצאים בשיתופי הפעולה דלעיל.

 

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם