דצמבר 2012 הגיע, האם גם אתם בחוגגים?

קוראים יקרים,

ישנם בעולם אנשים רבים שחשים שונים ובלתי מחוברים במשך רוב חייהם. חלקם מצאו מקום להיות שייכים אליו וחלקם נשארו לבד, שונים ובלתי מובנים. אנשים אלו חיים את חייהם בציפייה לשינוי. חלקם אינם יודעים למה הם מחכים, חלקם איבדו את האמונה שאכן משהו יקרה, וחלקם חוגגים היום את סוף העידן הקודם ותחילתו של עידן חדש. לעומתם ישנם אנשים רבים אשר אינם מבינים על מה המהומה, מה נגמר, מה מתחיל ולמה.

במהלך ההיסטוריה עברה האנושות תהליך התפתחות ובני האדם השתנו הן כקבוצות והן כפרטים. יש הרואים את השינויים שחלו באנושות כמקריים בלבד ויש הרואים בהם  מסלול התפתחות מכוון, למשל, כפי שרואים זאת בתפיסה האנתרופוסופית.

נושא החודש – תהליך השינוי של האנושות והשפעתו עלינו

לאורך ההיסטוריה האנושית, בני האדם חיו כאנשים מאמינים ומחוברים לעולמות הרוח. עוד במאה ה-19 רובה המוחלט של האנושות חי במסגרת דתית, כולל פילוסופים ומדענים רבים, ותופעת החילוניות הייתה נדירה.  בערך באמצע המאה ה-19 החל שינוי: פרויד שדיבר על אינסטינקטים, מארכס שדיבר על חברה שמונעת ע"י הכסף, דארווין שאמר שהאדם מוצאו מהקוף, ועוד אחרים, ניתקו את האדם מן הדת והאמונה ומן החיבור לעולמות הרוח.

האדם שחי במסגרת דתית פעל מתוך תחושה שמצפים ממנו להיות מוסרי כתנאי לשייכותו לקבוצה, ולמעשה, הדרישה למוסריות הגיעה אל האדם מבחוץ. הניתוק מהדת נתן לאדם את החופש להחליט על חייו בעצמו, והוא הפך לאינדיבידואל. הדרישה החיצונית למוסריות איבדה את תוקפה עבור האדם האינדיבידואלי.

לידת האינדיבידואל הינה חלק חיוני בהתפתחות האנושות המבשר את סופו של עידן ומכין אותה לעידן חדש. בעידן החדש האינדיבידואל ממשיך להתפתח ולפתח מוסריות הנובעת מתוכו. אדם כזה חי כפי שנכון עבורו ועם זאת הוא אדם מוסרי הרואה את האחר, מרגיש את ההשפעה ההדדית בין בני האדם, ופועל למען עולם טוב יותר.

תמיד היו בעולם אנשים רגישים מאוד שיצרו שינוי והתקדמות של החברה בה חיו. כחלק מהשינוי המתחולל כיום גדל מספר הילדים והאנשים הרגישים לעצמם, לסביבתם ולעולם.  לאחרונה פורסם תרגום לעברית של ספר בשם "אדם רגיש מאוד, לצמוח כשהעולם מציף אותך", שכתבה הפסיכולוגית החוקרת דר' איליין ארון. דר' ארון גילתה שאצל אנשים רגישים מאוד ישנה עוררות שונה של מערכת העצבים, ומתוך כך ניתן להבין מדוע הם מגיבים אחרת לעולם ולמה הם חייבים לחיות אחרת. לאנשים אלו קשה לחיות בעולם כפי שהוא והם חייבים לשנותו (מידע נוסף על הספר בפרק "ספר מומלץ" שבהמשך המידעון).

התאריך 12.12.12 נחשב כתאריך של סוף העידן הקודם והתאריך ה-21.12.12 נחשב כתחילת העידן החדש. זהו זמנם של אותם אנשים וילדים רגישים להביא את סגולותיהם המיוחדות לידי ביטוי ולעזור לאחרים להתחבר לעצמם ולערכים החדשים.

אני מזמינה את כל מי שמאמין בשינוי לעזור לנו לשנות את העולם. גם אם מעולם לא חשתם פה בבית, גם אם חשתם שהחברה דוחה אתכם, זה לא היה כדי לפגוע בכם, זה נבע מחוסר ההבנה של מי שאתם, חוסר יכולת להבין אתכם ואולי אף תחושת כישלון ביחסים איתכם. מי שפגע בכם גדל בתרבות שונה וכך חינכו אותו. חשוב לנו היום לשחרר את הכעסים על מה שהיה, לסלוח ולפעול ממקום נקי למען המטרה שלשמה באנו. העולם זקוק לכל כוחות השינוי שנמצאים כאן ואת השינוי ניתן לעשות רק מתוך אהבה וחמלה.

מאמר חדש – כיצד לגדל ילדים שיגשימו את עצמם

בזמן האחרון נשאלתי ע"י מספר אימהות על חינוך. כיצד ניתן לחנך את הילדים המיוחדים שיש היום כדי שיוכלו להיות אנשים מאושרים. אספתי למאמר הבא את השאלות שנשאלתי, את תפיסות העולם שלי בחינוך ואת הניסיון שצברתי בחיי בחינוך הילדים שלי. כתיבת המאמר לקחה אותי למחשבות שהעסיקו אותי הרבה שנים והזכירה לי דברים מרכזיים שנדרשתי לעשות עבור ילדי. תודה מיוחדת למור על השאלות שלך, מקווה שהמאמר יעזור להורים של היום בנושא הכל-כך חשוב הזה. המאמר  "לגדל ילדים אינדיבידואלים".

שיתופי פעולה

אתר "ברגישות", אתר עבור אנשים רגישים מאוד

כאדם רגיש מאוד, הרגישה שיר ברון בחסרונו של חומר רלבנטי בשפה העברית. הפרויקט שלה הוא האתר "ברגישות" שמייצר מקום נעים עם מידע עבור אנשים רגישים מאוד.
מדברי שיר ברון "אנשים שיש להם מערכת גוף-נפש רגישה במיוחד חווים את החיים האנושיים טיפה שונה מאחרים, לא פשוט לרגישים להיות בעולם אינטנסיבי מאוד וגס ברובו כפי שהעולם כיום. אבל אולי יש להם תפקיד מיוחד? אולי הם נועדו להביא משהו חדש לעולם? המטרה של הפרויקט היא לתת ידע, לתמוך ולהעצים את האנשים הנפלאים האלו ולעזור להם לעשות את הדבר שלשמו באו לפלנטה ארץ – ולאפשר להם להרגיש שייכים. מי שמהדהד עם המילים האלו מוזמן לאתר לקבל ממנו וגם לתרום מעצמו עבור אחרים."

הבלוג

פרסומים אחרונים בבלוג:

  • להיות אדם רגיש מאד
  • אמנות, החוויה והתרומה
  • להיות אמא לילדת העידן החדש

סיפורים מהחיים

על התהליך שעובר מיכאל בחיבור לעשייה שתהיה מדויקת עבורו, ניתן לקרוא בסיפור הבא  "סיפור מהחיים – למצוא את המקום המיוחד שלי בחיים".

 

ספר מומלץ

"אדם רגיש מאוד, לצמוח כשהעולם מציף אותך", מאת הפסיכולוגית דר' איליין ארון.

מיד עם תחילת הקריאה בספר חוויתי תחושה של אושר, של הבנה חדשה שלי ושל הבנה של החוויה של הסביבה שלי ממני. עבורי הספר הוא תוספת חשובה למהלך ההתפתחות שעשיתי בחיי ולהמשך השיפור והגילוי של החיים שלי.

מתוך ההקדמה לספר "אנשים רגישים מאוד מרגישים לעתים קרובות שהגירויים מהעולם החיצוני מציפים אותם. גירויים אלה יכולים להיות חיצוניים (כגון אור ורעש חזקים, חום וקור קיצוניים או ריבוי התרחשויות ואירועים מסביב) ו/או פנימיים (תחושות כאב בגוף או רגשות)." לפי ד"ר ארון, מחברת הספר "אדם רגיש מאוד" , מערכת העצבים של אנשים כאלה מאורגנת בצורה שונה מהרגיל. הם מזהים הרבה יותר פרטים ודקויות בסביבתם, ולכן מוצפים במהירות רבה יותר מאשר אדם אחר. המחקרים הראו שברוב המקרים זוהי תכונה מולדת. הספר עוזר לאנשים הרגישים להבין את עצמם ולשפר את איכות חייהם. הספר חשוב גם להורים לילדים הרגישים ולבני הזוג שלהם.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם