אביב, פריחה ואני חוזרת

קוראים יקרים,

הטבע מפתיע אותנו, ועל אף מיעוט הגשמים האביב המתרגש עלינו מלא פרחים וירוק. מי שכבר יצא אל הנופים, ראה את הטבע משכר ביופיו, וכמו בשיר "באביב היא תשוב בחזרה", גם אני חוזרת, לאחר הפסקה. לאחר תקופה של חיזוקה תשתיות שלי ושל משפחתי, של הבסיס שממנו אני מגיחה אל העולם כדי להגשים את שליחותי.

בזמן הזה עצרתי ובדקתי כל מה שסביבהבית והמשפחה,המצומצמת והמורחבת, וכולנו עשינו סדר והתאמנו את החיים לשלב הנוכחי (כי הרי כל הזמן משתנים). ועכשיו אני מוכנה להמשיך במסע.

הדבר הראשון שחזרתי אליו היה הטיפול באנשים. השמחה הכרוכה בעבודה בשיטה "זוגיות הרמונית" ושיטת "המפגש הפנימי" ותוצאותיה ממלאות אותי אושר וכוחות מחודשים. עבורי לרפא זוגיות ולעזור לשמור על שלמות המשפחה זו חוויה מרגשת מאוד.

בינתיים, בד בבד עם שלב ההתארגנות, התרחשו עוד דברים מסביבי, ונראה שהנושא של אנשים רגישים מאוד והצורך לעזור להם לצאת אל העולם מתגבר ועולה ממקומות רבים. עבורי זהו סנכרון עם רבדים שונים של המציאות וגם זה מחזק אותי להמשיך לפעול בתחום. הרבה אנשים רגישים מאוד מגיעים אליי והאפשרות לחבר אותם לחיים ולעזור להם להתחבר לעולם ולקיים חיים מלאים היא, בעיניי, שליחות חשובה גם כן.

נושא החודש–יחסי האנשים רגישים מאוד עם החברה

מניסיוני,חייו של אדם רגיש מאוד הינם מאתגרים כבר ברמות הקיום הבסיסיות. סוגיות רבות, שנראות טריוויאליות בעיני רוב האנשים, אינן פשוטות כלל. למשל, הניסיון למצוא מה מתאים לנו וכיצד מתאים לנו לחיות; הצורך למצוא אנשים שמדברים בשפה שלנו כדי לא להרגיש לבד;היכולת לחיות בעולם שלעתים נראה ומרגיש לנו עקום, אבל רוב האנשים בסביבה שלנו מתנהלים בו בקלות; להיות אלה שתמיד רואים את מה שצורם ולא עובד כבר מגיל צעיר מאוד, ולהרגיש, במיוחד בילדות, ששינוי פני הדברים הוא עניין גדול וקשה מדי בשבילנו וכי אין לנו את הכלים לעשותו.

בנוסף, אנשים רגישים מאוד בדרך כלל מבורכים ביכולות גבוהות והסביבה אינה מבינה למה אדם שמצטייןביכולות כאלה מתקשה למצוא את עצמו. לפעמים אומרים עלינו שאנחנו מפונקים או מוזרים, ובדרך כלל שונים מהסביבה שלנו.

אנשים רגישים מאוד נולדו עם הרצון לשנות את החברה וליצור חיים יותר טובים – זה טוב לחברה כולה מצד אחד, אבל זה גם תלוי בה. אם החברה תרחיק אותם, יהיה להם הרבה יותר קשה לפעול למענה ולחולל את השינויים הדרושים.

די במבט מרפרף על סביבותינו כדי לראות כמה עבודה יש לעשות על מנת שכל תושבי המדינה והעולם יוכלו לחיות חיים ראויים. ההשקעה והקבלה של החברה את האנשים הרגישים מאוד כחלק ממנה הינן קריטיות להגשמת מטרה זו.

זוהי קריאה לחברה למען עתיד טוב יותר לכולנו

מאמר חדש – להיות אדם רגיש מאוד

מתוך חוויותיהם של אנשים רגישים מאוד, למען אחרים כמותם, למען אלו שפוגשים אותם ולמען החברה שלנו בכללותה כתבתי את המאמר הבא, שמתאר את חוויותיו של האדם הרגיש מאוד בעולם ואת הכלים שיוכלו לעזור לו להרגיש כאן יותר טוב.

מקווה שהקריאהתעזור לכולנו לצעוד יחד קדימה לעולם ולחיים טובים יותר "להיות אדם רגיש מאוד".

עבור הוריהם של ילדים רגישים מאוד כתבתי בעבר את המאמר"להיות הורים לילדים רגישים מאוד".

מידע נוסף בנושא ניתן למצוא גם במאמר "גידול ילדים אינדיבידואלים".

ספר מומלץ–"פרויקט רוזי"

אל הספר "פרויקט רוזי"מאת גרהם סימסיון (הוצאת אחוזת בית, תרגום סיון בסקין, 2013)הגעתיבמקרה. לקחתי אותו איתי לחופשה ולא יכולתי להפסיק לקרוא בו ולצחוק. עם זאתהספר אינו רק מצחיק, אלא הוא גם מרחיב את הלב, משמח ופותח לפנינו צוהראלעולמם של האנשים שחיים לידנו אולם חווים את החיים אחרת.

בספר מתוארת חוויית החיים בסיטואציות שונות, דרך העיניים של אנשים רגילים ושל גיבור הספר, שנחשב לוקה בתסמונת אספרגר. דרך העיניים שלו נראה העולם שלנו לא פעם משונה, ועם זאת יש פעמיםשהראייה שלו היא ההגיונית יותר (לפחות בעיניי). כך הוא עוזר לנו למצוא בתוכנו את הפתיחות לקבל אנשים שונים מאיתנו בקלות רבה יותר.

מעבר לסיפור עצמו, הספר פותח דיון פנימי בנושא מיתוג אנשים וילדים דרך לקויות שונות ומשונות, ומעלה את השאלותהאם התיוג אכן הכרחי ואילו בעיות התיוג עצמו יוצר

שונות היא שפע של אפשרויות, עד שנותנים לה שם וקוראים לה לקות.

על אנשים ומקומות

הפעם אני רוצה להכיר לכם את ניבה, מטפלת שזכיתי להכיר ב"אוהל האדום" וללוות את דרכה המרגשת. עבורי ניבה היא שותפה לקידום נושא האנשים הרגישים מאוד ועוד.

"שמי ניבה חצב-ורונר ואני כאן על מנת לאפשר לכם להיות אתם במלוא עוצמתכם. אני מטפלת בשיטה, שהיא ייחודית שלי, והיא מאפשרת לילדים ולמבוגרים עם קשיים משתנים להמס אותם ולרוץ קדימה. אני מטפלת גם בתופעות של חרדהבילדים רגישים מאוד ובילדים על הרצף האוטיסטי (פשוט כי אני לא מאמינה בהגדרות).
בעיניי, כל התנהלות שלנו היא מנגנון של הגנה, שקיים כדי לענות על צורך מסוים שלנו. המטרה שלי היא לעזור לאנשים להגשים את עצמם מתוך האמונה שברגע שיינתן הביטחון המתאים, מנגנון ההגנה יתפוגג.מניסיוני, הדרך הזו מאפשרת לייצר לאנשים את הטוב שהם רוצים – ובקלות".

למידע נוסף:אתר, פייסבוק

פרטי התקשרות:ניבה חצב-ורונר, מלווה שינויי חיים, 054-6924244, מייל niva@varoner.co.il.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם