דצמבר 2012 הגיע, האם סוף העולם מתקרב איתו?

קוראים יקרים,
התאריכים 12.12.12 ו-21.12.12 נחשבים, כתאריכים של סוף עידן. האם זהו סוף העולם שמתקרב? או סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו? עבור בני המאיה, בתקופתם, הנבואה התייחסה לעתיד הרחוק, אבל עבורנו, מדובר על העתיד המיידי, וכבר יש בידינו מידע שמרמז על מה שיקרה.
דצמבר 2012 אכן מסמן סוף, אבל סוף של מה? זהו הסוף של התרבות שהייתה קיימת עד לא מזמן, שחיינו בה ושחלקנו היינו חלק ממנה. סוף של תרבות שהתבססה על עדיפות החברה על פני הפרט, סוף של חיים בהם רבים ראו רק את עצמנו ולא את ההקשר הרחב של ההתנהלות שלהם בחברה ועל פני האדמה, את ההשפעה של כל אחד ואת היכולת לצור משהו אחר. בעידן החדש האופן שדברים פועלים משתנה והאופן שמתאים לפעולה בעולם גם הוא משתנה.

נושא החודש – העולם המתחדש

 

העידן החדש מתאפיין בעולם של אינדיבידואלים, שבו החופש האישי הוא הבסיס לחיים ופעולה. מי שיגיע לחופש אישי יוכל לחיות כאן ולהיות מאושר. בניגוד לעבר, בו הפרט היה חלק מקבוצה וחברה ונתן באופן טבעי את העדיפות הגבוהה יותר לקבוצה אליה היה שייך, הרי בעידן החדש, בו התפתח האינדיבידואל, הניסיון לכפות על הפרט האינדיווידואלי את עדיפויות החברה נתפס על ידי האינדיבידואל כניסיון שיעבוד המעורר התנגדות עזה. העיקרון של חיים מתוך התחשבות באדם עצמו לפני הקבוצה נכון גם לזוגיות, כך שזוגיות ששומרת על החופש של הפרט תוכל להתקיים לאורך זמן, למשפחה, משפחה שתכבד את החופש של יקיריה תאריך ימים כמשפחה מחוברת  וכנ"ל כמובן גם החברה.
כבר היום אנו רואים כוחות שמכוונים לפעולה מתוך הנאמנות של האינדיוידואל לעצמו במקום התפיסה של הקרבה עצמית למען החברה. מקור הכוחות הללו הוא פנימי לאדם. כאשר אנשי העידן החדש מנסים להשתעבד או שאחרים מנסים לשעבד אותם, הם נכנסים לדיכאון או חרדה ואינם מתפקדים. יש ביננו רבים שנולדו כשהם כבר בנויים לעתיד ורבים מהם נמצאים בדיכאון ובחרדה עקב הדרישה (של הסביבה או שלהם עצמם), לחיות ללא חופש פנימי ומתוך נאמנות לסביבה ולא לעצמם.
הכוחות הללו שכבר נמצאים בעולם כרמזים, ילכו ויתחזקו. בנוסף יגיעו שינויים נוספים שכבר ניתן לראותם אצל הילדים שנולדים בתקופה הזו. השינויים הם: דרישה למוסריות מוגברת, לאותנטיות, ראייה של החיבור בין האנשים וההשפעה ההדדית (הכול אחד) ואיתם התמקדות שונה במה שבאמת חשוב בחיים.
גדלנו במשפחה וחברה שהתאימה לעידן הישן והורינו חיו בזוגיות שהתאימה לעבר. עכשיו, כשהעולם משתנה, נפש האדם משתנה, ומה שעבד בעבר כבר לא מתאים היום ועלינו לחפש ולמצוא דרכים חדשות לכונן את חיינו. הרמז הראשי לחיפוש הדרך קשור לנאמנות לחופש האישי להיות מי שאנחנו ולאפשר לאחרים את החופש להיות מי שהם.

מאמר חדש

 

בימינו, נולדים יותר ויותר ילדים שהם אנשי חופש. ילדים אלו מסתכלים על המתרחש סביבם בעיניים חדשות כבר מגיל צעיר מאד והצורך לשנות הוא במהותם. לילדים אלה ה"אין-ברירה" מהווה רעל נפשי. ילדים אלה נקראים לעיתים ילדי העידן החדש. יש בהם קבוצות שונות ביכולות ובאיכויות שלהם והם נועדו למלא תפקידים מגוונים בשינוי העולם. המאמר הבא עוסק בילדים של התקופה הזו שמביאים איתם את השינוי, דן באתגר של שילובם וחיבורם לעולם שאינו מתאים להם וכיצד ניתן לעזור להם בכך: "ילדי החופש, מובילי השינוי".

שיתופי פעולה

"תחנת יער הפיות" – המיזם של דנה בק
לדנה בק היה חזון חשוב, לחבר בין מטפלים, שיטות טיפול וסדנאות, לבין מי שזקוק להם. דנה בנתה מיזם "תחנת יער הפיות" בשיתוף פעולה עם החנות יער הפיות. יער הפיות הינו חנות קסומה עם חזון מיוחד, על המקום ניתן לקרוא בקישור הבא יער הפיות. ביום שלישי 18.12.12 תתחיל במקום מיני סדנה בזוגיות הרמונית לטובת אלו שמעדיפים את תל-אביב.
אילנה ליבוביץ, אנתרופוסופיה
בקרוב נארח בבית זוגיות וחיים הרמוניים את אילנה ליבוביץ בהרצאת מבוא על האנתרופוסופיה. אילנה חיה ברוח האנתרופוסופיה ומזה מספר שנים לומדת ומתרגלת את תפיסת העולם והכלים האנתרופוסופיים. בנוסף אילנה עוסקת בתחום ריפוי אנתרופוסופי הנקרא "כלים שלובים".

הבלוג

פרסומים חדשים בבלוג:

  • להיות אמא לילדת העידן החדש.
  • גלגוליה של האהבה העצמית.

ספר מומלץ

"רופא לבן, אלים שחורים" הוא ספר שעוסק בתרבות האפריקאית, תרבות עתיקה שמאפשרת דברים שהתרבות שלנו היום אינה מאפשרת. על השונות בינה לבין התרבות שלנו ועל כוחות הריפוי שיש בה. הספר נכתב ע"י אורי שורצמן, רופא ישראלי שעבד כפסיכיאטר באפריקה במשך שנים רבות ומתאר את התרבות דרך חוויותיו האישיות. אורי מצטט גם מחקרים בין לאומיים שאחת מהמסקנות המדהימות שלהן היא שאם אתה סובל מתסמינים סכיזופרניים, עדיף היה לך להיוולד בכפר אפריקאי מאשר בתרבות המערבית, שם יש לך סיכוי לחיים יותר בריאים נפשית ויותר טובים.

ערבים מיוחדים וסדנאות ב"בית זוגיות וחיים הרמוניים":מידע נוסף על האירועים נמצא באתר.

 
שם האירוע תאריך התחלה שעה מקום תיאור האירוע
מיני סדנה בזוגיות הרמונית יום חמישי
18.12.12
19:30-22:30 יער הפיות, דיזנגוף
סנטר שערים 4 או 6, תל אביב
3  מפגשים ליצירת זוגיות
מאפשרת ותומכת, תאריכי מפגשים:18.12,25.12,1.1לפרטי המיני הסדנה
הרצאה בנושא : שער לאנתרופוסופיה יום ראשון
16.12.12
20:30-23:00 "בית זוגיות
וחיים הרמוניים"
הנחיות הגעה
הכרות ראשונה עם האנתרופוסופיה

לפרטים על ההרצאה שער לאנתרוסופיה

 

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם