מהו איזון של ילד רגיש מאוד?

קטגוריות: אדם רגיש מאוד  ילד רגיש מאוד  

לכל אדם יש צרכים בסיסיים ויכולות. את הצרכים הבסיסיים שלו אדם אמור למלא כדי שיוכל להשתמש ביכולות שלו. גם ילד רגיש מאוד זקוק לכך, אך מכיוון שאדם וילד רגישים מאוד חשים חזק מאוד גם את הסביבה שלהם, יהיה להם יותר קשה להקשיב ולתת מקום למילוי הצרכים שלהם עצמם ולכן גם יוכלו להשתמש פחות ביכולות שלהם.

לא פעם אני פוגשת מורים או הורים לילד רגיש מאוד, שהינו מוכשר מאוד, והם אינם מבינים מדוע הוא אינו משתמש ביכולות הנפלאות שלו.

האיזון הראשוני של ילד רגיש מאוד הוא בין העצמי שלו והצרכים שלו ובין העצמי של הסביבה והדרישות שלה. הסביבה הבוגרת עשויה לעתים להתלהב מיכולתו יוצאת הדופן של הילד לראות ולהבין דברים ולפתח ציפיות בקשר אליו, ודבר זה לא פעם קורה על חשבון צורכי הילד עצמו.

בנוסף, ילד רגיש מאוד בדרך כלל יפגין יכולות גבוהות בתחום מסוים – שכלי, רגשי, אמנותי או אחר. חשוב מאוד לשים לב לאיזון בין הרבדים השונים של הילד. כאשר אנו רואים שיש לילד יכולות מסוימות חזקות, חיוני להשקיע בחיזוק החלקים היותר חלשים שלו. לדוגמה: ילד מאוד חכם וידען כדאי לעודד לפעילות גופנית, לחיבור למוזיקה, ציור או אמנות אחרת. איזון כזה לאורך זמן יבנה ויחזק את התשתית הפנימית של הילד כדי שיוכל למצות את היכולות הגבוהות שלו.

למידע נוסף: המאמר "להיות הורים לילדים רגישים מאוד"

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות