כיצד משתחררים מחרדה?

קטגוריות: התפתחות  

החרדה היא תופעה נפשית קשה ולא נעימה, ומי שחווה אותה רק רוצה להפסיק אותה. יש אנשים שמנסים לעשות זאת בעזרת תרופות, אשר לפעמים עובדות ולפעמים לא.

השאלה החשובה שיש לשאול היא למה יש חרדה? מה, הגוף שלנו פונה נגדנו? התשובה היא לא. החרדה היא מנגנון של הנפש שלנו, שמופעל כדי לעזור לנו.

כמו שהגוף בוחר לפעמים להעלות את חום הגוף שלנו, כדי לעזור למערכת החיסונית להתגבר על אויביה – ועדיף לעתים להיזהר בנטילת כדורים להורדת חום כדי לא להפריע לו בתפקידו – כך כדאי לגשת לחרדה: לבדוק מה היא באה לעשות בשבילנו, וודאי שלא להשתיק אותה.

אז מהו תפקידה של החרדה?

התפקיד של החרדה הוא להעיר אותנו כשאנו לא קשובים לאמת שלנו, כשאנו חיים באופן שאינו נכון ולא בריא לנו או כשאנו מנותקים מעצמנו. החרדה לעולם לא תשרת את מי שרוצים לנצל אותנו. היא מנסה לאותת לנו כשאנו פועלים באופן שאינו בריא לנו.

אפשר להקשיב לחרדה ולהבין היכן אנו בוגדים בעצמנו. כשנקשיב לה ונדייק את החיים שלנו, החרדה תתייתר ואנו נשתחרר ממנה. כשנשוב לפגוע בעצמנו, החרדה תחזור. אשר על כן אנשים שרוצים לחיות מתוך נאמנות לעצמם, יכולים להיעזר בחרדה כדי לעשות זאת.

אפשר, אם כן, ללמוד לשחרר את החרדה, בין השאר, בעזרת השיטה "אימון מעמקים" וגם בהשתתפות בסדנה "לשחרר את החרדה מחיינו", שבהן נלמד איך לשחרר את עצמנו מחרדה באופן עצמאי.

נוסף על השאלות שכבר עלו, ושניתן למצוא אותן באתר, אני מזמינה אתכם לפנות אליי בכל נושא. את הפניות אפשר להעביר אליי דרך "צור קשר" באתר.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות