האם חמלה יכולה לשפר זוגיות?

קטגוריות: התפתחות  זוגיות  

מי שמכיר אותי יודע, שבעיניי חמלה היא הממשק היעיל ביותר בין בני אדם בכלל ובייחוד בעבור אנשים רגישים מאוד. החמלה מאפשרת לנו להיות בקשר, באינטימיות ובאמפתיה עם אדם אחר ויחד עם זאת להיות נפרדים ממנו.

הנפרדות בזוגיות חשובה לשימור היכולת להתפתח גם בתוך המערכת הזוגית – צורך חשוב של כל אחד מבני הזוג שגם מגן על הזוגיות עצמה בתוך מהלך טבעי של התפתחות. מניסיוני עם זוגות רבים, נתינת מרחב שמאפשר לאחר להתפתח עשויה להיות קשה, מאיימת ומפחידה והחמלה היא כלי שעוזר לנו לעשות זאת.

בנוסף, כשאנו בזוגיות, לפעמים נראה שקשה לנו למצוא את המרחב שאנו זקוקים לו בעבור ההגשמה שלנו. הגשמה בימינו היא צורך בסיסי (על צרכים בסיסיים אפשר לשמוע גם בהרצאה "ניהול צרכים בסיסיים וחשיבותם") ובלעדיה אנשים רבים יחוו את החיים כחסרי משמעות והם אף עלולים להיקלע למצבים נפשיים קשים. החמלה, שמייצרת לנו שילוב של אמפתיה עם נפרדות, מקלה עלינו למצוא את הדרך להתקדם עם ההגשמה שלנו בד בבד עם שמירה על הזוגיות שלנו.

לפעמים אנו עושים פעולות שפוגעות בזוגיות שלנו ולא פעם אף מתחרטים עליהן. חמלה עצמית תאפשר לנו לבחון בשקט את מה שהיה, להתפתח במקום שאנו צריכים ולפעול למען פתרון מתאים בזוגיות ובחיים שלנו.

בעיניי, החמלה היא הכלי שאנו זקוקים לו כדי לשמר בזוגיות את הנפרדות שלנו לצד החיבור והאינטימיות עם בן הזוג והיא מאפשרת לנו את כל מה שכתוב לעיל ועוד דברים חשובים נוספים.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות