"מעוף אל מעבר לחופש"

הפעם בחרתי לכתוב על הספר "מעוף אל מעבר לחופש", מאת איילין קאדי, בזכות החוויה המדהימה שהקריאה בו הייתה עבורי. איילין קאדי הייתה מייסדת קהילת פינדהורן ומחברת הספר "366 דלתות ללב". הספר יצא בהוצאת אדם עולם.

בספר "מעוף אל מעבר לחופש", מגוללת המחברת את המסע שעברה, דרך משברים רבים בחייה: בזוגיות, בהורות, בבניית האמון בחיים וכמקימת הקהילה, וכיצד התפתחה בזכותם להיות האדם שנהייתה – אחת המורות הרוחניות המרכזיות של זמננו, ממייסדות קהילת פינדהורן בסקוטלנד, ואדם מוערך בכל העולם.

קאדי מספרת בספרה על נפתולי חייה הקשים, ונראה כאילו היא עצמה מנסה להבין מה הקשר בין האירועים בחייה ובין המקום שאליו הגיעה, וכיצד שחרר אותה המסע ואִפשר לה להביא את מתנותיה לעולם.

התהומות שאליהן נקלעה – והצליחה לחלץ מהן את עצמה – לא גורעות מהקפדנות שבה היא חוקרת את האופן שבו פועל העולם על אנשים, כדי לקדם אותם לכיוון השליחות שלהם. סיפור חייה לא מפסיק לרתק לכל אורך הספר ואיתו גם גילוייה וחקירותיה.

באופן אישי, הרגשתי בזמן הקריאה שיש בינינו חיבור עמוק, בדרך שלנו, באופן שבו אנו מובלות אל השליחות שלנו ואף בקשרים שלנו עם החלקים ה"גברי" וה"נשי" שבנפש, שהיא מתחברת אליהם בסוף מסעה, ואצלי הם היו נוכחים כמעט מתחילת דרכי.