"סיפור מהחיים – "לשחרר את האלימות מחיי"

זהו תיאור התהליך שעוברת יעל בהתמודדות שלה עם האלימות והניצול המיני שחוותה בילדותה וכיצד היא משקמת את חייה הפנימיים והחיצוניים.

"הגענו לאיריס במצב של זוגיות על שירטון . הכל התפרק לי מול העיניים, אפשר להגיד התפרק שוב מפני שאלו נישואים שניים שלי.
הגעתי למפגש מכונסת , מותקפת וחסרת אונים , בתחושה שאני ממש לא מבינה מה רוצים ממני. הרגשתי קורבן ורציתי שאיריס תכעס על בן זוגי ותגרום לו לראות כמה הוא אשם במצב שהגענו אליו.
בגיל אחת עשרה עד גיל ארבע עשרה עברתי ניצול מיני על ידי קרוב משפחה . בכלים שהיו לי לא הצלחתי לראות את ההקשר הישיר בין מצב הזוגיות שלי, להיותי קורבן בגילאים הללו. הסתבר לי שבעקבות אירועי ילדותי מעולם לא ידעתי איך נראה קשר עם  גבר ללא ניצול מיני. במיניות שלי היו דברים רבים חוץ משלווה ואהבה אמיתית .
בן זוגי שחי איתי כבר שנים רבות, נואש ממני ובחר להיפרד, כועס על האכזבה של מי שאני ושל היחסים שלא הצלחנו לבנות. הלכנו להתבודד כל אחד לעצמו , להרגיש את עצמנו בלי להפיל את זה על השני, מתוך מקום של אחריות למה שאנחנו מרגישים ורצון אמיתי לשינוי קודם כל בתוכנו ועם עצמנו.
במשך שלושה ימים עלה בי צער , פחד אדיר על כל מי שאני על כך שההורים שלי אפשרו את הסיטואציה , על הרצון להעניש להרביץ ואפילו על ההבנה שאני מענישה את בן זוגי על חטא שלא עשה , בבוקר הייתי מתעוררת מלילות אפלים ואז יכולתי לרגע לראות את עצמי בצורה בהירה, עם התחלה אמצע או סנטר וסוף.
העבודה עם עצמי הביאה אותי פעם ראשונה לעמוד ללא יד אחרת  ללא תמיכה מול הקושי העצום ומול המצב ולא נפלתי. הישרתי מבט ודרשתי את שלי לזכות בכבוד והערכה שמעולם לא חשבתי שמגיעים לי .
כעת אני במסע של 21 יום ללא יחסי מין ועבורי אין ריפוי גדול מזה שבן זוגי נשאר איתי אפילו בלי סיפוק של הצרכים המיניים שלו.
בימים אלו אני ממשיכה לחקור ולהבין את התהליך, חולמת פעם ראשונה על זוגיות אחרת ומיניות של אהבה וכבוד ומודה על המפגש עם איריס כמשנה חיים… "