"סיפור מהחיים – "למצוא את המקום המיוחד שלי בחיים"

כשפגשתי את מיכאל נראה היה שהיה לו את הכול. משפחה אוהבת, יחסים אוהבים עם אשתו, ילדים מקסימים, עסק משלו תפקיד בהוראה שאהב, כמעט כל מה שאפשר לבקש. עם זאת החוויה שלו הייתה תחושה של חוסר. חוסר בלעשות בדיוק את מה שהוא אוהב לעשות, מה שבאמת גורם לנו סיפוק בעשייה היום-יומית. להלן התיאור של מיכאל:

"פעמים רבות בחיינו אנו נמצאים בצמתים משמעותיות מאוד, שבהן אנו אמורים לקחת החלטות גורליות לגבי עתידנו. ישנם אנשים שיודעים היטב מגיל מאוד צעיר, מה הם רוצים לעשות בקריירה המקצועית שלהם, וכל מסלול תכנון הקריירה שלהם מובנה ומשולב בתוכנת אקסל מפורטת. אך ישנם אנשים, כנראה לא מעטים שאינם מתכננים מראש כל מהלך בקריירה שלהם, וביניהם גם אני. אנו יותר מתנסים, חווים ומחפשים כל הזמן את הדבר הנכון, והמדויק שמתאים לנו – איני יכול לומר בוודאות, מניסיון חמש עשוריי, שאכן יש דבר כזה, אך ברור לי שאיני יכול לחיות אחרת, אלו הכלים שעימם כנראה אני צריך להתמודד בחיים האלו.
כנראה שישנן סיבות שונות ונכונות מדוע איני מתכנן את צעדיי קדימה, אך אין בכוונתי להיכנס אליהן במאמר זה, החלק החשוב שאני רוצה לספר עליו, זו הדרך שלי, שבה אני מחפש את הדיוק בלעשות את הדבר הנכון והמיוחד לי.
לאחר שירות צבאי של שש שנים כקצין בחיל-הים, היה ברור לי מה איני רוצה לעשות, פחות היה ברור לי מה באמת מעניין אותי, מה מתאים לי ובמה אני יכול להיות טוב ולהצליח. לאחר מסלול מאוד אינטנסיבי של 5 שנים, סיימתי בהצטיינות את התואר הראשון בתחום העיצוב בHIT" " ופתחתי בקריירה עצמאית. כבר בעשייה היום יומית הטובענית כבעל משרד לעיצוב בת"א, הרגשתי שאני עושה משהו שאני די טוב בו, אך יחד עם זאת, חלקים לא מבוטלים ממנו אינם מספקים אותי, אינם גורמים לי הנאה, וכנראה גם אינם מאפשרים לי באמת להצליח מבחינה כלכלית כפי שהייתי רוצה. אחד התחומים שכן הסב לי הנאה וסיפוק היה תחום ההוראה שהתחלתי לעסוק בו כחמש שנים לאחר סיום לימודיי.
למרות שהמשרד, שהיה בבעלותי עם שותפה, החל לבסס את מעמדו המקצועי והכלכלי, הרגשתי שאני לא נמצא בדיוק במקום הנכון והמיוחד שאני רוצה להיות בו. כמובן שבמהלך השנים חיפשתי ולמדתי נושאים שונים שעשויים להשתלב בעשייה שלי ולתת לה את הדיוק המיוחל. אך הרגשתי היום יומית הייתה שאיני נמצא עדיין במקום הנכון. היו גם מספר ניסיונות של שינוי כיוון מקצועי לתחומים שנראו לי כאפשרות למשהו נכון ומעניין אך לשווא. שוב חזרה התחושה שאני יודע יותר מה אני לא רוצה לעשות ומה נכון ומתאים לי ברמה הכללית אך ללא פתרון קונקרטי.
בהמשך החלטתי ללמוד לתואר שני בתחום העיסוק שלי, מתוך כוונה להרחיב ולהעמיק את התמונה ואולי שם למצוא את המקום הנכון. גם אותו סיימתי בהצטיינות אך עדיין איני יכול לומר שמצאתי את מקומי.
לאחרונה התחלתי לקיים פגישות יעוץ עם איריס בנושא המקצוע שלי, צורת ההתבוננות החדשה, הכלים שאני רוכש בפגישות יחד עם הידע והניסיון שצברתי במהלך השנים, עוזרים לי למעשה למפות את העולם מחדש בצורה יותר ברורה, מובנת ומוכרת יותר ל"שפה" שלי, לעולם שלי. אני מזהה את המקומות והאנשים שדומים לי, מפיג מעט את הערפל של ראיית התמונה השלמה ומזהה מקומות חדשים שבהם אני יכול לבוא לידי ביטוי במיטבי ולגדול בהם למקום המיוחד והנכון לי. אני מאמין ששם גם נמצא החיבור אל השפע .
אני עדיין בעיצומו של התהליך, הדברים מתבהרים והולכים, איני אומר שהגעתי כבר למקום המיוחד שלי בחיים, אך אני יכול לומר היום שאני מתקרב אליו, עם כלים חדשים ומודעות רחבה יותר, שואל כל הזמן מה באמת עושה לי טוב –  מנסה להבין  את הסיבות ולנתב את העשייה שלי למקומות האלו, אני מרגיש הרבה יותר טוב ושלם עם עצמי בתוך התהליך הנהדר הזה."