סיפורים מהחיים – שינוי פנימי כבסיס לשינוי ביחסים

הסיפור הזה מתאר כיצד הרצון שלנו לשינוי ביחסים עם אדם אחר מתאפשר דרך העבודה שלנו עם עצמנו.

כשמיכל הגיע אליי עם האתגר שלה ביחסיה עם שכנתה, הדרכתי אותה לעבוד עם הגברי והנשי שבתוך הנפש שלה, חיזקנו את החלק הנשי שלה ואת מערכת היחסים ביניהם, ואז החיים הביאו לפתחה את ההזדמנות לייצר את המציאות שרצתה.

מיכל עברה לא מזמן לבית חדש. די מהר היא שמה לב שהשכנה, שגרה בצמוד אליה, מייבשת את הכביסה שלה בחדר המדרגות המשותף שלהן.

למיכל לא התאים שהכניסה לביתה תהיה מלאה בדברים של השכנים. לכן היא ניגשה לשכנתה וביקשה ממנה לא לשים את חפציה בשטח המשותף. השכנה כעסה מאוד על הבקשה ועל כך שמיכל מעזה להתערב באופן שבו היא מנהלת את חייה.

לא עזרו כל ניסיונות השכנוע של מיכל על כך שמדובר לא רק באופן שהשכנה מנהלת את חייה, אלא גם בהשפעה שיש להתנהגותה על האופן שבו מיכל חיה את חייה.

השכנה רבה עם מיכל ולא דיברה איתה יותר.

למיכל הפריע שהיא והשכנה בריב ולקראת השנה החדשה קנתה לשכנתה זר פרחים והתכוונה לכתוב לה מכתב פיוס. היה בכוונתה לתת לשכנה את הזר בערב השנה החדשה, אך היא לא ידעה כיצד לגשת אל השכנה מבלי שזו תסגור לה את הדלת בפנים.

בשלב הזה נפגשנו מיכל ואני ובדקנו מה קורה ביחסי הגברי והנשי שבתוך הנפש שלה. החלק הנשי שפועל בתוכה הביא את רעיון זר הפרחים. החלק הגברי, שפועל במציאות, קנה את הפרחים, אבל היה מיואש. לא הייתה לו דרך להבטיח את השלב הבא ביחסים שמיכל רצתה שישררו בינה ובין שכנתה.

החלק הנשי הפנימי היה חלש ולא נראה היה שהחלק הגברי בכלל מתעניין בו, מעבר לקבלת הרעיון של זר הפרחים.

כאשר הזכרנו לחלקים הגברי והנשי הפנימיים את היכולת של החלק הנשי הפנימי ליצור קשר עם העולם בדרכים נוספות, דרך עולם הרוח, שני החלקים הסכימו לנסות את הדרך הזו.

החלק הגברי הפנימי ביקש מהחלק הנשי הפנימי לייצר את המצב שהוא יוכל למסור את זר הפרחים כדי שהרעיון כולו יוכל לצאת לפועל. החלק הנשי הסכים. מיכל חוותה הקלה ושקט פנימי באופן מיידי לאחר ההסכמה הזו.

למחרת התקשרה אליי מיכל עם הסיפור הבא:

למחרת הפגישה שלנו ויומיים לפני ערב ראש השנה, כשמיכל עלתה במדרגות לביתה עם שקיות של קניות בידיה, היא נפלה ברעש גדול בחדר המדרגות קרוב לדלתה של השכנה. מיכל לא נפגעה בנפילה והשכנה ששמעה את הרעש פתחה את דלתה ומיהרה לעזור למיכל לקום. בעלה של השכנה יצא גם הוא ועזר למיכל להגיע לביתה.

מיכל כתבה את המכתב המתוכנן, צירפה אותו לזר שקנתה וירדה אל שכנתה.

השכנה פתחה את הדלת, קיבלה את הזר בחיוך וחיבקה את מיכל.

מובן שאירוע זה שינה לחלוטין את המצב ביניהן ואיפשר ליחסים חדשים להתחיל.