מסע אישי והגשמת חלומות

קוראים יקרים,

בשנה האחרונה ילדיי התפנו לחייהם ואני פנויה לחיי. לאחר שנים רבות של השקעה במשפחה, שנה זו היא שנה של הגשמת החלומות שלי, וזה אכן קורה. אחד החלומות קשור לכתיבת ספר, או בעצם ספרים, שיהוו ערוץ להעברת הידע שלי וניסיון החיים שלי הלאה.

בשנים האחרונות, במקביל לעיסוקי כמטפלת שחוקרת את הנפש ואת היחסים בין החומר והרוח, השתדלתי להעלות על הכתב את הידע שאספתי. במידעונים ובמאמרים ששלחתי לכם ובמאמרים שפרסמתי ב"אדם עולם", העיתון האנתרופוסופי. מאמרים אלו מהווים בסיס, מסד שממנו מתחילים להיכתב הספרים.

הספר הראשון יעסוק בזוגיות ואני מרגישה בשלה לצאת איתו לדרך. במקביל לכתיבת הספר אמשיך לכתוב ולשלוח לכם את המידעון. מקווה שתמשיכו ליהנות ממנו.

נושא החודש – שינוי פני החברה

חלום שמלווה אותי כבר מגיל 5 קשור לשינוי פני החברה שלנו. כידוע, שינויים חברתיים נוצרים בעזרת מהפכות חברתיות.

ההיסטוריה האנושית רצופה מהפכות חברתיות, חלק מהן התאפשרו במחיר יקר של חיי אדם. בימינו אנו עדיין ישנם כוחות העוצרים, או מנסים לעצור, את התפתחות החברה שלנו. עם זאת, הכוחות שחותרים כיום לעבר שינוי, בד בבד עם הקושי הכרוך בחיים במציאות שלנו, הינם גדולים מאוד ורוב המהפכות החברתיות כיום אינן דורשות קורבנות דמים אלא רצון וזמן.

ההתפתחות הטכנולוגית, האינטרנט והרשתות החברתיות, כמו פייסבוק, מייצרות פלטפורמה נוחה לאיסוף ושיתוף ידע, לחקירה נרחבת ומעמיקה של נושאים ולאיחוד כוחות המעוניינים בקידום מטרה משותפת.

כיום אני משתתפת בכמה מהפכות חברתיות: מקומן של נשים בחברה, יחסים חדשים בין גברים לנשים, חיבור נשים לגופן, היחס לאנשים שנפגעו מינית, ריפוי המיניות והיחס אליה בחברה, שינוי בגישה לאנשים בעלי מורכבויות רגשיות ושינוי המצב האישי ומקומם החברתי של אנשים רגישים מאוד.

כל אחד מן הנושאים הללו מרתק בפני עצמו וקשור בפעילות בקבוצות מתאימות. אני עוסקת בנושאים אלו ובפעילויות לשינוי פני החברה במידעון הזה ואמשיך לעשות זאת גם במידעונים הבאים.

הפעילות הזו גורמת לי סיפוק עצום שמקורו בתחושה של שליחות ושותפות בשינוי דברים שאיני מסכימה להם. היא כלי שמאפשר לי, במקום לשבת ולקטר על מה שיש ומה שקורה, להיות שותפה פעילה בשינוי פני המציאות. אני עושה זאת ללא סיכון וללא השקעה גדולה מדי, כך פשוט מהספה בבית, כל פעם שמתאים לי.

אני מפיקה רווחים נוספים גם מן ההיכרות עם אנשים חדשים שמתעניינים באותם דברים, המעגלים החברתיים שלי מתרחבים ופתאום נוצרת שייכות לקהילות נהדרות ואני מוצאת את עצמי מוקפת חברים רבים מהסוג שלי.

אני מזמינה את כולכם להצטרף לשינוי, לבחור בנושא הקרוב ללבכם ולהתחיל להזרים לקבוצה את המחשבות שלכם, את הדעות שלכם ומעל לכל – את האהבה שלכם. כל השאר כבר יקרה מעצמו.

הנושא הראשון שארחיב עליו הוא מקומם של האנשים הרגישים מאוד בחיים ובחברה.

האנשים הרגישים מאוד היוו מאז ומעולם את חוד החנית של השינויים החברתיים בעולם. כאדם רגיש מאוד ברור למה נושאים אלו מעסיקים אותי וגורמים לי הנאה רבה.

לפני 200 שנה היוו הסלונים הספרותיים בפריז מקום שבו פעלו האנשים הרגישים מאוד (אז הם נקראו האינטלקטואלים) למען שינוי פני החברה. באותו תקופה היו אלה האמנים והפילוסופים שאליהם העם נשא את עיניו. במאה השנים האחרונות האנשים הרגישים מאוד אינם מקובלים בחברה. רבים מהם חשים דחויים כבר מגיל צעיר וקשה להם לממש את הפוטנציאל שלהם, להתערות בחברה ולפעול למענה. אני רואה במצב זה אחת הסיבות לכך שחוויית החיים שלנו, כחברה, היא קשה ומנוכרת.

בשנים האחרונות נערך בארה"ב מחקר, שמסקנותיו רוכזו בספרים "אדם רגיש מאוד" ו"ילד רגיש מאוד". את הנושא הביאה לארץ ביאטה שבון, שגם עזרה בתרגום הספרים הללו לעברית וגם קידמה את המודעות לנושא בארץ. כדי לתמוך באנשים הרגישים מאוד שבון הקימה למענם קבוצות בפייסבוק של שיתוף ותמיכה.

קבוצות אלו התרבו מאוד בזמן האחרון והן נותנות מקום לשיתוף בחוויותיהם של אנשים רגישים מאוד ומאפשרות לחוות את התמיכה ההדדית שניתן לספק בעזרת הפייסבוק. הקבוצות האלה גם מחזקות את התחושה שאיננו לבד בשונות שלנו ובחוויות שלנו וגם מציעות תמיכה לכל מי שזקוק לכך מתוך הניסיון האישי של אנשים שחווים את העולם באופן דומה לנו.

הקבוצות הקיימות היום הן:

  1. אנשים רגישים מאוד – שיחות נפש
  2. אנשים רגישים קבוצת תמיכה ועידוד
  3. הורים של ילדים רגישים מאוד, קבוצה זו הוקמה לאחרונה וניתן לקבל במסגרתה תמיכה ומידע מן הניסיון שנצבר בהורות לילדים אלו

מאמר חדש – זוגיות של אנשים רגישים מאוד

בעבר כתבתי מאמר על האנשים רגישים מאוד שנקרא "להיות אדם רגיש מאוד".

מאמר זה הוא הרחבה של תחום הזוגיות וחוויית הזוגיות עם אנשים רגישים מאוד והוא כולל גם כלים להשגת איכות חיים טובה בזוגיות עם אדם רגיש מאוד. כדאי לדעת שיש לזוגיות עם אדם רגיש מאוד יתרון גדול, שכן לאנשים רגישים מאוד יש יכולת לפתח מערכת יחסים עמוקה ולחיות בנאמנות ובאינטימיות לאורך שנים.

מאחלת לכם קריאה מהנה: "על זוגיות ואנשים רגישים מאוד".

ספר מומלץ: "אמנות האושר"

הספר "אמנות האושר" (הוצאת הדים) נכתב ע"י הפסיכיאטר הווארד ס' קטלר בעקבות מפגשים רבים שערך עם הדלאי לאמה. באמצעות שיחות, סיפורים ומדיטציות מראה לנו הדלאי לאמה כיצד להביס את הסבל באמצעות החמלה.

הדלאי לאמה, מנהיג טיבט הגולה, נחשב בטיבט ובעיני אנשים רבים נוספים ישות המייצגת את החמלה. בעזרת סיפורים אנושיים הוא מבהיר את חשיבות החמלה ואת הדרך להיות אדם חומל. הספר הינו אבן דרך חשובה למי שבוחר בחיים מתוך חמלה.

הספר כתוב באופן מרתק והקריאה בו מהנה ביותר וגם מלמדת. עבורי הספר היווה חוויה של הארה וכן נדבך חשוב בדרכי אל החמלה.

על אנשים ומקומות

הפעם אני רוצה לכתוב על מקום וירטואלי, הפייסבוק, וליתר דיוק – על אפשרות חדשה שפגשתי בפייסבוק. כיום אני שותפה בפייסבוק בכמה קבוצות סגורות שבהן אנשים משתפים מלבם בידע שאספו, בתובנות שהגיעו אליהן ובחוויות שהם עוברים. שיתוף זה מאפשר חקירה ולמידה של נושאים שמעניינים את חברי הקבוצות, תמיכה בהתמודדות עם חוויות לא פשוטות ואפילו הצעת עזרה או כלים להתמודדות עם מצבים קשים.

בקבוצות שבהן אני שותפה מתקיים נוהל שתפקידו לשמור על איכות השיחה וליצור מקום בטוח לחקירה ולצמיחה משותפות. מקום שבו נעים לשתף ולצמוח, ללמוד, לתמוך ולחזק אחרים.

בחלק מהקבוצות הללו נעשית עבודה של חקירת העידן החדש ונוצרות קבוצות של שינוי חברתי באותו נושא, כפי שכבר כתבתי במידעון זה.

ישנן קבוצות רבות נוספות חשובות בעיניי, שאיני שותפה להן. למשל, סביב הנושא של ריפוי ההתמכרות לפורנוגרפיה.

עד כה הייתי שותפה פעילה בפתיחת הקבוצה "השמיעי קולך" יחד עם חברתי אורית שבח. קבוצה זו נועדה לאפשר לנשים, שעברו חוויות של אונס, הטרדה מינית וניצול מיני, לשתף ולקבל תמיכה. חלק מהמשתתפות בקבוצה הינן מטפלות שיכולות לתמוך במי שזקוק לכך, וחלק חשוב מהתמיכה מגיע משאר חברות הקבוצה. קבוצה זו מקבלת היום חיזוק נוסף בזכות קריאתה של שני שטלריד בנושאים אלו.

כדי לראות את התכנים ולהשתתף בקבוצות הסגורות יש לפנות למנהל הקבוצה ולבקש להצטרף אליה. לפני שמתחילים להביע דעה ולשתף מומלץ לקרוא את התכנים המתפרסמים ולהבין את רוח הקבוצה כדי להשתלב בה, בדיוק כפי שעושים בקבוצה חברתית בעולם הפיזי.

אני מזמינה אתכם לחבור לקבוצות ולהיות חלק מהשינוי החברתי שמתרחש בדרך חדשה.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם