להיות הורים לילד רגיש מאוד

קוראים יקרים,

לאחרונה התחברתי לקבוצת הורים בפייסבוק בשם "הורים מתמודדים מול מערכת החינוך". השיחות איתם החזירו אותי לזמנים שבהם גם אני חיפשתי את הדרך להגן על ילדיי מול מערכת החינוך; אל תקופות שילדיי לא מצאו מקום במערכת החינוך ובעולם בכלל והיה צריך למצוא דרך שתתאים להם ותמנע את הפגיעה במיוחדות שלהם.

כתיבת המידעון והמאמר הנוכחיים היא רובד נוסף של ריפוי לחוויות שעברתי כאם לילדים רגישים מאוד. הידיעה שהמידע שאספתי יועיל להורים ולילדים נוספים גם היא מנחמת אותי ומחזקת בי את תחושת החשיבות של המסע האישי שכל אחד מאיתנו עובר בחייו הוא.

חשוב לי לציין שכיום, כשבתי בת 19 ובני בן 14, אני מרגישה שהחיים שלהם הם הצלחה וממקום זה אני כותבת אליכם, מקום שמרגיש שאפשר שילדינו ימצאו את מקומם בעולם, מקום מכבד, אוהב ומפרגן.

נושא החודש – האתגר של ילדים רגישים מאוד

מניסיוני, הילדים הרגישים מאוד מביאים יכולות גבוהות בנושאים שונים וראייה מאוד מדויקת על האופן שבו אנו חיים. רגישותם מאפשרת להם לראות דברים לעומק ובאופן מקורי וכדאי לנו מאוד לשמוע מהם מה צריך לעשות ומה יש לשנות בעולם.

הורים רבים שכבר התייאשו משינוי העולם מנסים לומר להם שאי-אפשר לשנות או ש"ככה זה" או ש"צריך ללכת לבית הספר גם אם אתה סובל". בעיני הילדים הרגישים מאוד האמירות האלה הן בלתי סבירות, וגורמות להם להרגיש: מבודדים בעולם, בלתי מובנים וחסרי אונים. כדי לעזור להורים להבין את חווייתם של ילדינו מהעולם באופן מאוד ברור מצורף כאן קישורלסרטון.

במהלך ההיסטוריה האנשים הרגישים מאוד היו אלו שראו נכונה את מה שצריך שינוי וקידמו, בדרכם שלהם, את העולם. חשוב מאוד שנקשיב להם ונעודד את כוחות השינוי הללו. עידוד הילדים להביע את מה שהם רואים ואת מה שדורש שינוי הוא צעד ראשון שיעזור להם לעזור לנו ליצור עולם טוב יותר.

מאמר חדש – להיות הורים לילדים רגישים מאוד

אתגר ההורות הוא גדול. אתגר ההורות לילדים רגישים מאוד הוא כל כך גדול, שהוא עלול לפרק את המשפחה או את הזוגיות של ההורים. כהורים לילדים רגישים מאוד חשוב שנבין מה עומד מאחורי הדברים.

  • מהי סיבת הרגישות שלהם ואיך היא משפיעה על המבנה הנפשי של הילד ועל היכולת שלו להסתדר בעולם? למה הם זקוקים וכיצד אפשר לעזור להם בחיבור שלהם לחיים? מה ניתן לעשות למענם מול מערכת החינוך? מה קורה להם כשהם גדולים וכיצד לעזור להם?
  • ואנו, ההורים, למה אנו זקוקים? כיצד להשתמש באתגר הזה כך שיעזור לגבש את המשפחה במקום לפרק אותה?

דיון בשאלות אלו ואחרות ניתן למצוא במאמר "להיות הורים לילדים רגישים מאוד".

מידע נוסף בנושא ניתן למצוא גם במאמר "גידול ילדים אינדיבידואלים".

מאמר חדש שפורסם ברבעון "אדם עולם" הוא "ריפוי יחסי הגברי והנשי שבתוך הנפש".

מפגש בנושא: להיות הורים לילדים רגישים מאוד

מפגש זה נוצר כדי לתת מקום לשאלות נוספות שלכם בנושא הורות לילדים רגישים מאוד. המפגש יתמקד בתשובות לשאלות שלכם ולחוויה שלכם שעולה מהיחסים עם הילדים הרגישים מאוד.
המפגש ייערך ביום חמישי, ה-20.6.13, בשעה 21:00, ב"בית זוגיות וחיים הרמוניים". ניתן להירשם למפגש בטלפון 054-4235787 ועד לתאריך 17.6.13. עלות המפגש היא 50₪ למשתתף או לזוג הורים.

הבלוג

פרסומים אחרונים בבלוג:

  • כוחה של האמפתיה
  • עוד ילד עולה לי לתיכון

סיפורים מהחיים

על המסע המאתגר, מלא התהפוכות והמסעיר של אמירה ניתן לקרוא בסיפור האמיתי הבא "סיפור מהחיים – החיים לאחר נקודת ההיפוך".

ספר מומלץ – "דרכו של הקוסם"

אל הספר "דרכו של הקוסם" מאת דיפאק צ'ופרה (מודן, תרגום: נורית לוינסון, שנה 1997), הגעתי בזכות הגיבורים שמשתתפים בספר. גיבורי הספר הם ארתור מלך אנגליה המיתולוגי ומורו הקוסם מרלין. מערכת היחסים בין ארתור ומרלין שנפרשת בספר היא מצד אחד תהליך חניכה והתפתחות רוחני ורגשי ומצד שני מסע מרתק שהופך את העולם שלנו לעולם קסום ומפעים.

דרך העיניים של ארתור, שנפקחות במסע הזה, נפקחות גם עינינו לראות את העולם באופן שונה, בעצם לראות את הקסם שבעולם שבו אנו חיים. בנוסף מכיל הספר תרגילים בכל פרק שעוזרים גם לנו לעבור את התהליך הזה בעצמנו.

קריאת הספר מילאה אותי שמחה והתרגשות ואני זוכרת אותו כחוויה גם שנים אחרי. מאז ומעולם נמשכתי לסיפורי ארתור ומרלין, והספר הקים אותם לתחייה שוב והפך אותם לשותפים במסע האישי שלי.

על אנשים ומקומות

בפרק זה אכתוב על אנשים מיוחדים ומקומות מיוחדים שאני פוגשת בדרכי ושההיכרות איתם יכולה לתרום גם לאחרים. עבורי זוהי דרך להפיץ את הטוב שאני פוגשת בעולם.

הפעם אני רוצה לכתוב על אליזט. אליזט היא זמרת ברזילאית שבחרה בישראל לבנות בה את ביתה. מעבר לשיריה המרגשים והמעצימים אליזט גם יצרה תוכנית טלוויזיה אינטרנטית, שבה היא משדרת סיפורים על אנשים שהיא פוגשת המחזקים ופותחים את הלב.

מדברי אליזט:

"שמי אליזט ואני זמרת, מלחינה וכותבת. הגעתי לישראל מברזיל הרחוקה לפני 22 שנה. עברתי מארץ טרופית בצבעים של ירוק וכחול עזים לארץ ים תיכונית בצבעים של קיץ מואר וקשה ולמדתי לאהוב אותה ואת האנשים בה. יחד עם ההשתלבות במרחב האנושי למדתי עברית בחדר האטום עם חיים יבין ועם תוכניות טלוויזיה כמו 'זהו-זה', והיום אני כותבת שירים בעברית, בפורטוגזית ובשפות נוספות.

"אני מופיעה בישראל ולפעמים גם בחו"ל. יש לי להקה מקסימה שמלווה אותי די הרבה שנים, ואני מרגישה מבורכת כי אני עושה מה שאני הכי אוהבת בחיים: מוזיקה. לאחרונה גם יזמתי תוכנית טלוויזיה באינטרנט שנקראת 'אליזט על הבוקר'.

"אולי אתם שואלים את עצמכם, למה אני עושה את זה? מאז ומתמיד אהבתי אנשים ואני מנצלת את הפלטפורמה הזאת כדי ליצור תוכנית כיפית ואמיתית עם דגש על אהבה, שיתוף ותוכן, שממלאים את הנשמה של הצופים ויוצרים אווירה של שמחה שתלווה אותם במשך כל השבוע.

"אני מזמינה אתכם לצפות בפודקאסט הזה, ולגלות את העולם שלי, שמתבסס על שמחה ואמת דרך המוזיקה שאני כותבת. אני מאמינה בשוויון בין אנשים, באהבת אמת ובאושר ואני מנסה לקרב בכל כוחי את כל מי שמתחבר אליי דרך המוזיקה או דרך התוכנית שלי למקום של נשמה, של חיבוק ושל אהבה.

"מאחלת לכם כל טוב והרבה תודה לאיריס, שפותחת לי עוד פתח ללבבות של אנשים.

"פרק חדש של 'אליזט על הבוקר' יוצא בכל יום שני ב-I-cast, אתם יכולים לראות את התוכנית גם בערוץ היוטיוב שליומוזמנים להיכנס לדף האמן שלי בפייסבוק".

קורס למציאת המהות העמוקה שלי כמטפל/ת ביחידים וזוגות

הקורס יתקיים באוקטובר 2013.
מפגש היכרות בנושא הקורס ושיטות הטיפול שיילמדו בו ייערך ביום חמישי, 6.6.2013. הרישום למפגש בטלפון 054-4235787. מפגש ההיכרות הינו ללא עלות.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם