יחסי גברים נשים, בתנועה קדימה

קוראים יקרים
ביום חמישי, 14.2.2013, הובלתי מעגלי הקשבה בקיסריה כחלק מהאירוע הבינלאומי "one billion rising", או בשמו הישראלי "לקום לצאת לרקוד", במסגרת האירוע העולמי שנערך באותו יום ב-200 מדינות וב-5,000 אתרים בעולם.
זו הייתה הפעם הראשונה, עבורי ועבור העולם כולו, שבה התחברו כל כך הרבה אנשים בכל רחבי הגלובוס למען נושא אחד ללא הבדלי דת, גזע ומגדר, למען מטרה משותפת, שהיא לידת תרבות חדשה שבה אלימות נגד נשים וניצול מיני יחדלו מלהתקיים.
באופן אישי – להיות חלק מן המארגנים של אירוע בסדר גודל כזה היה שיא של התרגשות. וכשהייתי בקיסריה, בזמן שבו התקיימו מעגלי ההקשבה והשיתוף, יכולתי לחוש בגופי את פעימתם של שאר האירועים שמתרחשים בארץ ובעולם כולו. באותה שעה, במקומות שונים בארץ, היו פזורות חברות, שאותן מעולם לא פגשתי אבל לאורך תקופה ארוכה  פעלנו יחד מתוך תכנון ועזרה הדדית למען הגשמתו של חזון משותף. זה היה מפגן של כוח אדיר שנוצר והתגבש למען מטרה באופן שלא היה אפשרי בעבר.
התחושה הייתה שלכל אחד ואחת מאיתנו יש כוח. וכל הכוחות האלה חשובים. אלה הם כוחות השינוי הרבים שהתאספו כאן, נוכחים במלוא עוצמתם, מכריזים שיחד נוכל ליצור עולם טוב יותר.

נושא החודש – לחיות היום, זה לחיות אחרת

החגיגה הזו חיזקה בי את ההרגשה של כוח שנוצר מהקשר בין אנשים ואת התחושה שעכשיו דברים קורים אחרת. בחודש האחרון הייתי גם שותפה ביצירה של קבוצת פייסבוק, "השמיעי קולך", לשיתוף וריפוי טראומות של נשים, שנגרמו בגלל יחס עוין של גברים לנשים. ברגע שרק ביקשתי,  קמו מרפאות נוספות והתנדבו לתמוך במשתפות – והכל קרה מהר ובקלות.
גיליתי גם שבלי לשים לב אני מתקדמת בפרויקטים שונים שמחכים כבר הרבה זמן, אפילו עשר שנים. התבוננתי איך זה קורה וראיתי שני דברים עיקריים: הראשון הוא שבכל הפרויקטים שבהם שיתפתי עוד אנשים, התהליך התקצר מאוד. דבר שני שהבחנתי בו הייתה המהירות שבה הבקשות שלי מתמלאות.
כל ההתרחשויות והשינויים האלה גורמים לי מצד אחד לחוש עייפה מאוד, ולפעמים ממש קשה לי להוציא את עצמי מהמיטה. מצד שני, דברים קורים בלי שארגיש, בקלות ומהר, ויש תחושה שאני צריכה להתרגל למצב החדש וללמוד לפעול איתו. זוהי, אם כן, תקופה שבה התבוננות על החיים שלנו ועל איך דברים קורים פותחת דלת לגילויים רבים; תקופה שבה הקשר בין האנשים מתחזק ומייצר תחושת תהודה חזקה בתוך החיים, שהכל אחד וכולנו מחוברים ומשפיעים אלה על אלה. מובן מאליו שכל שיתופי הפעולה כרגע מקבלים משנה עוצמה.
הזמן שבו אני חשה עייפה הוא הזמן שבו דברים משתנים בתוכי ומתאימים את עצמם, ואותי, לחיים בתקופה החדשה. לכן אני משתדלת לתת לעצמי את הזמן שהגוף שלי מבקש. הניסיון של הזמן האחרון מלמד אותי שזה יותר ממשתלם. משיחות שאני עורכת עם אנשים אחרים מתברר שהתחושות האלה מופיעות אצל רובם.
התקופה הזו היא הזדמנות לכולנו להתחבר לתחושה של יחד ושל שותפות, הזדמנות להשתחרר מן הבדידות, לבחור בדרכים חדשות לחיים אינדיבידואליים על האדמה הזו ולנסות אותן.

מאמר חדש – יחסי גברים-נשים, מאז ולעתיד טוב יותר

ליחסי הגברים-נשים בעולם יש היסטוריה ארוכה, רובה קשה ומלאת חיכוכים. עם זאת,  החלום לקיים יחסים טובים עובר כחוט השני לאורך ההיסטוריה כולה, אם באגדות או בסיפורי אהבה רומנטיים, ואם בחזון אוטופי של עולם שוויוני. כיום, יותר מאי פעם, אנחנו קרובים לבניית עולם כזה ויש לנו סיכויים טובים להצליח ליצור יחסים שיתאימו לכולם. על ההיסטוריה של נשים וגברים ועל העתיד האפשרי, במאמר "יחסי גברים-נשים, מאז ולעתיד טוב יותר".

שיתופי פעולה – "השמיעי קולך"

אמנם האירועים הבינלאומיים הסתיימו, אך העבודה עדיין לא תמה והצורך של נשים שחוו אלימות וניצול מיני בעזרה עדיין קיים. "השמיעי קולך"  היא קבוצת פייסבוק שמטרתה לתת לנשים מקום כדי שיוכלו לשתף בסיפורן ועל ידי כך להתחיל את תהליך הריפוי שלהן.

עצם השיתוף הוא כבר התחלה של ריפוי אצל המשתפת. אצל נשים אחרות, שקוראות את הסיפורים, מתחילים לעלות אירועים שזקוקים לריפוי ואיתם מתחיל להתהוות גם תהליך של ריפוי. הקבוצה נתמכת על ידי כמה מטפלות, שהתנדבו להגיב ולתמוך בנשים דרך הקבוצה. כך מאפשר השיתוף בקבוצה ריפוי מיידי, רחב ורב-משתתפים.
את הקבוצה יצרנו יחד אורית שבח ואני. אורית שבח היא היא מטפלת רב תחומית . עוסקת בריפוי דרך הגוף: רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו , דמיון מודרך, אימון אישי עם הגוף. לדברי אורית "הגוף זוכר הכל: ריחות, מילים, אירועים. כשעובדים עם הגוף מנקים אנרגיה ישנה ומטעינים בחדשה. עבודה עם הגוף היא שליחות עבורי, היא ייעוד". בנוסף אורית מנחה גם סדנאות מגע, עבודה עם נוער ונוער בסיכון בנושאי מיניות, חיזור, דימוי גוף והקשבה.

כל אישה שמעוניינת בכך, יכולה לבקש, ממני או מאורית, לפרסם את סיפורה ללא פרטים מזהים ודרך זו מאפשרת ריפוי ללא חשיפה.
זוהי עוד אחת מהדוגמאות לכך ששיתוף פעולה יוצר את המציאות בקלות ומאפשר לכולנו לשנות את העולם.

הבלוג

פרסומים אחרונים בבלוג:

  • להיות אדם רגיש מאוד

סיפורים מהחיים

 

על המצבים שבהם מעיין חברתי מוצאת את עצמה היום, על הבלבול שנוצר בתוכה כתוצאה מהשינוי בדרך שבה מתנהלים חייה ועל הדרכים החדשות שמצאה ניתן לקרוא בסיפור האמיתי הבא:  "סיפור מהחיים – תקופה חדשה, דרך חדשה".

ספר מומלץ

 

הפעם בחרתי לכתוב על ספר קריאה שהפתיע אותי ברמת הידע והדיוק שלו בתיאור תהליכי ריפוי בשחזור טראומות מהעבר.
הספר "הרואה ברוחות", מאת גלית לידסקי-יפה עוסק, דרך סיפורה של מרפאה מודרנית, בהשפעה שיש לגלגולים הקודמים שעברנו על החיים שלנו עכשיו ועל האפשרות לרפא את ההשפעות הללו. הספר מביא דוגמאות למקרים כאלו ופותח צוהר המאפשר התבוננות על הקשר בין החיים הקודמים הנסתרים לחיינו כיום.
באתר "אורבך ספרי קריאה ולימוד" נכתב על הספר: "ברומן 'הרואה ברוחות' מושלת המחברת ביד בוטחת בשפה הנפרשת כמניפה מרהיבה, ככל שעוד ועוד דלתות נפתחות אל מצולות הנפש ואל עולמות רחוקים וזמנים אחרים".
נהניתי מאוד מהקריאה שלו וגם מהדיוק של התהליכים שתוארו בו.

קורס מטפלים למציאת המהות העמוקה שלי כמטפל/ת ביחידים ובזוגות

כחלק מההתעוררות שאני חווה בימים אלו, ובתודה לשרון חברתי, שעזרה לי בהגדרת הצורך, החלטנו לפתוח קורס שמטרתו לעזור למטפלים ולמאמנים להתחבר למהות העמוקה שלהם ולגבש את הדרך הייחודית להם בעבודתם.בקורס יילמדו הנושאים הבאים:

  • מבנה האדם לפי האנתרופוסופיה, הגופים השונים והקשר ביניהם
  • מבנה הנפש, לפי המודל של קארל יונג, וכן מניסיוני בעבודה הטיפולית ובעבודה עם החלקים השונים של הנפש
  • איך ליצור חיבור בין רוח וחומר
  • איך ליצור חיבור בין הנפש והנשמה של האדם
  • נלמד ונתרגל את הידע של השיטה זוגיות הרמונית – שהיא עבודה עם חלקי הנפש לחיבור וריפוי נושא הזוגיות לבודדים וזוגות
  • נלמד לעבוד עם זוגות
  • נלמד ונתרגל את שיטת המפגש הפנימי – שיטה לפתיחת חסימות רגשיות ושחרור כוחות הריפוי של הנפש על ידי ארגון מחדש של חלקי הנפש
  • נלמד באופן חווייתי את התהליכים הללו על עצמנו ונחבר בין כל החלקים שלנו להיכרות קרובה עם המהות העמוקה שלנו, כדי שנוכל לפעול מתוכה באופן שלם
  • נתרגל זה על זה ועל אחרים את הכלים והידע החדשים תוך כדי מציאת הדרך הייחודית שלנו כמטפלים
  • כל אלו ייעשו בליווי, בהדרכה ומתוך תמיכה בתהליכי הריפוי שנעבור ונעביר.
מטרת הקורס היא להתחבר לידע שכבר קיים אצל המטפל ובד בבד עם התהליך שיעבור וידע נוסף לעזור לו להגיע למקום שממנו יוכל לפעול בעולם מתוך חוויית שלמות עם יחידים ועם זוגות.
מנחת הקורס איריס סובינסקי יוצרת השיטות "זוגיות הרמונית" ו"המפגש הפנימי"
הקורס מיועד למטפלים ולמאמנים שיש להם ניסיון בטיפול. פרטים נוספים על הקורס ניתן למצוא באתר.

אנו מזמינים אתכם להמשיך ולפתח את העבודה הפנימית העמוקה בעזרת הכלים והאימון שמציעה השיטה "זוגיות הרמונית", רשימת המאמנים באתר, וכמו כן להמשיך ולהזמין את חבריכם ויקיריכם להכיר את השיטה וליהנות ממנה ומיתרונותיה וכן מן הסדנאות.

הרשמה למידעון

איני משתפת פעילות עם ספאם, ולכן לא אעשה שום שימוש לא ראוי בפרטיכם