מהי חסימה רגשית?

קטגוריות: התפתחות  פתיחת חסימות רגשיות  

חסימה רגשית היא מצב שבו ברגע שקורה אירוע כלשהו, אדם מסוים ירגיש שאין לו דרך להתמודד עם המצב. לפעמים החסימה הרגשית נחווית כחוסר אונים ולפעמים כחוסר רגש במצבים מסוימים.

חסימה רגשית תגרום לכך שבמצבים דומים נרגיש שוב ושוב את החסימה ולא נוכל לתת למצבים אלו מקום בחיינו או להתקדם מהם למקומות חדשים.

חסימות רגשיות נוצרות כשבמהלך החיים היה רגע שבו חווינו מערך רגשות מסוים ולא יכולנו להכיל אותו. יש מקום בתוכנו, שבו מסומנים אירועים כאלה, ובכל פעם שנגיע למצב שיזכיר לנו אותם אנחנו ניתקע. לדוגמה: כשילד קטן נשאר לבד בחושך, בלי תמיכה, והפחד, הבדידות ורגשות נוספים שהוא חווה גדולים מיכולת ההתמודדות שלו באותו זמן, הקושי להכיל את שילוב הרגשות האלה ילווה אותו גם בחייו הבוגרים.

דוגמאות לתוצאות של חסימות רגשיות: חוסר יכולת להתאהב, חוסר יכולת להתמיד בדברים, חוסר יכולת לפגוש רגשות מסוימים ועוד. פעמים רבות ניתן למצוא את החסימות הרגשיות בטענות של אנשים אלינו, שאינם מבינים מדוע איננו יכולים לעשות משהו שאחרים כן יכולים. למשל, "למה אתה כל כך אטום, איך אתה לא מבין מה שאני אומרת לך?"

כשיש חסימות רגשיות ניתן לפתוח את החסימה בעזרת חזרה לחוויה שבה קורית החסימה בדומה לתהליך של ריפוי טראומות.

נוסף על השאלות שכבר עלו, ושניתן למצוא אותן באתר, אני מזמינה אתכם לפנות אליי בכל נושא. את הפניות אפשר להעביר אליי דרך “צור קשר” באתר.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות