מהו טיפול באדם רגיש מאוד ומה ההבדל בין טיפול באנשים רגישים מאוד לטיפול באנשים אחרים?

קטגוריות: אדם רגיש מאוד  

לפי מחקרה של ד"ר איילין ארון, לאנשים הרגישים מאוד יש מערכת עצבים מעט שונה משל רוב האוכלוסייה. אנחנו יודעים שמערכת העצבים אצל אנשים רגישים מאוד מזהה וקולטת יותר פרטים ובכך מעמיסה על הנפש שלהם. התוצאה היא שהנפש של אדם רגיש מאוד נעשית פחות גמישה בגלל העומס המוטל עליה ודבר זה מקשה עליו לתפקד בחיי היום-יום.

כאשר אנו ניגשים לטפל באדם רגיש מאוד ומביאים בחשבון את הנתון הזה, נשתדל לבנות אצלו תמיכה כך שילמד ליצור לו את הסביבה שבה הנפש שלו תחווה פחות עומס.

בטיפול באדם שאינו רגיש מאוד ניתנת יותר תשומת לב לפיתוח היכולות שלו לחיות ולתפקד בעולם כמו שהוא. אצל אנשים רגישים מאוד תשומת הלב תתרכז בהבנה מהי הסביבה המתאימה לאותו אדם ומה הוא צריך כדי לייצר אותה – ובלמידה איך להיחלץ מסביבה שאינה מתאימה לו.

בנוסף, אדם רגיש מאוד גדל בעולם שבו רוב האנשים שונים ממנו. כתוצאה מהפער שהוא חווה, פעמים רבות תהיה חוויית חייו הבסיסית שמשהו לא בסדר. בטיפול באדם רגיש מאוד נתבונן על המצב הזה ונעזור לו להגיע למסלול חיים שבו היותו אדם רגיש מאוד הוא עובדה חיובית, שנתמכת ביכולות המיוחדות שיש לאנשים הרגישים מאוד ובעזרתן הוא יוכל לשפר את חייו.

נוסף על השאלות שכבר עלו, ושניתן למצוא אותן באתר, אני מזמינה אתכם לפנות אליי בכל נושא. את הפניות אפשר להעביר אליי דרך “צור קשר” באתר.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות