מדוע טוב לדעת שאני אדם רגיש מאוד?

קטגוריות: אדם רגיש מאוד  התפתחות  

להיות אדם רגיש מאוד זו חוויה מאתגרת. מאתגרת גם בגלל חוויית השונות בין האדם לסביבתו, גם בגלל יחסה של החברה לאדם רגיש מאוד וגם בגלל העובדה שזה מאתגר לחיות עם רגש כל כך פתוח וחשוף.

עבורי להיות אדם רגיש מאוד זו מתנה מאתגרת. האתגר נמצא שם מהרגע שהגענו לעולם ואנו צריכים להתרגל אליו ולמצוא את הדרך לחיות בעולם שכל כך שונה מאיתנו ולא פעם מציף אותנו. המתנה של הרגישות היא אוסף יכולות שמגיעות איתה וקשורות אליה. למשל, עומק התבוננות, חשיבה מקורית, אכפתיות חברתית, יכולת גבוהה לאינטימיות ועוד.

אנשים רגישים מאוד חווים על פי רוב את האתגר, אבל לא באמת מצליחים למצוא את המתנה ואז אין תמורה לקושי. בנוסף, יש דרכים שונות לחיות בעולם ובהן דרכים הנכונות לאדם רגיש מאוד, אבל הוא יוכל להשתמש בהן רק אם הוא ידע שהוא אדם רגיש מאוד ומה נכון לו.

דוגמה יפה מצאתי בספר "אדם רגיש מאוד", מאת ד"ר איילין ארון, על התנהלות בנסיעות לחו"ל. היא מתארת את השוני בחוויה ובעומס הרגשי שחווה אדם רגיש מאוד בטיול לחו"ל ביחס לאנשים רגילים, את הבעיות שהקושי הזה מייצר ואפשרויות פתרון מתאימות. אבחנה זו עזרה לי להבין שכאשר אני מגיעה לשובע ביום טיול, אני צריכה לעצור אחרת המצב יידרדר. לא הבקשות של חבריי לטיול ולא אהבתי אליהם ימנעו את הידרדרות המצב ברגע הזה, אלא רק מנוחה. מאז אני מקפידה לשים לב לכך והנאתי מטיולים לחו"ל גברה לאין ערוך.

נוסף על השאלות שכבר עלו, ושניתן למצוא אותן באתר, אני מזמינה אתכם לפנות אליי בכל נושא. את הפניות אפשר להעביר אליי דרך “צור קשר” באתר.

בחזרה לעמוד תשובות לשאלות