השיטה "זוגיות הרמונית"

כלים מעשיים לבניית חיים הרמוניים

מאת: איריס סובינסקי, יוצרת השיטה "זוגיות הרמונית", ומנחת סדנאות בשיטה

בעבר כאשר ההישרדות (אוכל, קורת גג ובריאות) הייתה מטרת החיים, הזוגיות בגרסתה דאז ענתה על צרכים אלה. היום אנו מבקשים איכות חיים נוספת, ובנוסף לדרישות ההישרדות שהיו אנו מבקשים גם את המרחב שלנו להגשמה עצמית. כדי להגיע למטרה זו יש להרחיב ולשנות את תפיסת הזוגיות שלנו.

זוגיות הרמונית היא שיטה לשיפור הזוגיות של האדם, היעילה בריפוי מערכות זוגיות קיימות, כמו גם במצבים שבהם אין מערכת זוגית או כהכנה לזוגיות מוצלחת. השיטה זוגיות הרמונית מאפשרת לנו הגשמה אישית וחופש אישי ביחד עם קירבה ושותפות.

השיטה מספקת את הדרך, את תפיסות העולם ואת הכלים הנדרשים כדי לבנות זוגיות מסוג זה.

כיצד זה עובד?

על ידי שיפור האיזון וההרמוניה הפנימיים בין הגברי והנשי שבתוכנו אנו מאפשרים שיפור דומה של הקשרים בינינו לבין אנשים אחרים בכלל, ולבין בן/בת זוגנו בפרט.

השיטה זוגיות הרמונית שואבת מידע מהמתרחש במערכות היחסים בחיינו, בין אם קיימת הזוגיות ואם לאו. מידע זה משמש לריפוי היחסים בין הגברי והנשי שבתוכנו עד ליצירת זוגיות הרמונית פנימית. בעזרת זוגיות הרמונית שייצרנו בתוכנו אנו מייצרים לעצמנו זוגיות הרמונית גם בחוץ. ריפוי היחסים בזוגיות הפנימית הוא המפתח לריפוי מערכות היחסים שלנו, והוא משחרר את עבודת ריפוי הזוגיות מצורך בבן-זוג שותף לתהליך הריפוי.

התהליך מאפשר ריפוי זוגיות בשיתוף או בלי שיתוף בן-הזוג, בין אם הוא בוחר לשתף פעולה או לא. התהליך עובד מתוך האדם עצמו ואל סביבתו.

העבודה בשיטה זוגיות הרמונית עם בן-זוג יוצרת מחדש שפה משותפת ובונה בתוך הזוגיות מרחב לאינדיבידואל, המאפשר לנו להגיע למימוש הייעוד שלנו. התהליך הופך את הזוגיות שלנו למקור כוח להגשמה העצמית שלנו ושל בן זוגנו גם יחד.

הקשר בין זוגיות להגשמה

מימוש הייעוד שלנו תלוי במערכת היחסים בין הגברי לנשי בתוכנו. החלק הנשי מקבל את החזון שלנו ומכין אותנו, והגברי יוצר אותו בעולם, וכך העבודה בעזרת השיטה זוגיות הרמונית מקדמת את היכולת שלנו להגשים את עצמנו בחיים.

השיטה זוגיות הרמונית פותחה מתוך שילוב של מספר דברים:

  • תפיסת הזוגיות הרוחנית, לפיה למערכת הזוגית יש השפעה משמעותית ותפקיד מרכזי בתהליך ההתפתחות וההגשמה האישית.
  • על פי תפיסת האנימה-אנימוס בנפש לפי הפסיכולוג קארל יונג.
  • על-פי תפיסת החלימה כמנוע ליצירת העתיד בתפיסה האינדיאנית.
  • מתוך ניסיון חיי ב-20 שנות נישואיי ומתוך ניסיוני בעבודה עם זוגות.
  • מתוך ההבנה שנושא ההגשמה והחופש האישי הדרושים להגשמה הינם נושא קריטי בתקופה הנוכחית ואינם יכולים להיחשב עוד למותרות.
  • ומתוך ההבנה שכדי ליצור שינוי יש להפוך את השיטה והדרך לכלים פשוטים ללמידה וליישום.

כדי לאפשר את הפצת השיטה פותחו סדנאות שונות ואימון אישי וזוגי בשיטה.

ניתן ללמוד את השיטה כאדם פרטי או מאמן ומטפל.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר: https://www.iris-sovinsky.com


קטגוריות: זוגיות,