זוגיות הגברי והנשי שבתוך הנפש

על פי שיטת הזוגיות ההרמונית

מאת איריס סובינסקי, יוצרת השיטה "זוגיות הרמונית" 

אתר ייעודי לשיטה "זוגיות הרמונית"

מי הם הגברי והנשי שבתוך הנפש?

ניתן לראות בתוך הנפש של האדם חלקים שונים, לכל חלק תפקיד משלו ומבנה ייחודי לו. ד"ר קארל יונג, שחי במחצית הראשונה של המאה הקודמת, נתן להם שמות ואפיונים שונים. שניים מבין אותם חלקים הם הפן הנשי והפן הגברי, שנמצאים בנפשו של כל אדם. בין החלקים הללו שבנפש מתקיימות מערכות יחסים שמושפעות מהחיים שלנו וגם משפיעות עליהם. אותה מערכת יחסים המתקיימת בין הגברי והנשי בתוכנו, מופיעה גם בינינו ובין בני הזוג שלנו.

מהו סוג הקשר בין הגברי והנשי הפנימיים ובין הזוגיות שלנו?

מערכת היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים משפיעה על מערכת היחסים שלנו עם בני הזוג שלנו ועל האפשרות ליצור זוגיות בחיינו באופנים הבאים:

  • התקשורת ביניהם משפיעה על התקשורת שלנו עם בני הזוג שלנו
  • השותפות ביניהם משפיעה על היכולת שלנו ליצור שותפות עם בני הזוג שלנו
  • הכבוד ההדדי המתקיים ביניהם משפיע על יחסי הכבוד עם בני הזוג שלנו

מערכת היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים שלנו מוטבעת בנו בילדותנו על פי תבנית מערכת היחסים בין ההורים שלנו וכך, ללא מודעות, הזוגיות של ההורים שלנו קובעת מה נוכל לייצר בזוגיות שלנו ומה לא.
ישנם אנשים ששואפים ליצור זוגיות בריאה ולא לשחזר את המערכת הזוגית שהייתה בביתם, אבל אינם מצליחים לעשות זאת. הסיבה היא ההטבעה מתקופת הילדות. ישנם אנשים שגדלו בבית ללא מודל של מערכת זוגית כלל. סביר להניח שגם להם יהיו קשיים ליצור זוגיות בגלל הטבעה במקומות הללו בתוכם.

אפיוני הפן הגברי והפן הנשי ותפקידיהם

הפן הגברי הוא זה שאחראי על החיבור בינינו לבין העולם (מאיתנו החוצה), על החיבור שלנו לחיים ועל התפקוד שלנו בעולם. הוא זה שאמור להגשים בעולם את החלומות שלנו.
הפן הנשי הוא זה שאחראי על מערכת היחסים בינינו לבין עצמנו, על החיבור לנשמה שלנו, על החלימה, על הדמיון ועל הריפוי הפנימי של הנפש. הפן הנשי חולם את מה שהפן הגברי יגשים בעולם.

כיצד ניתן לרפא את נושא הזוגיות בחיינו?

מכיוון שמערכת היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים קובעת את מצב הזוגיות שלנו, ריפוי היחסים ביניהם יעזור לנו להבריא את הזוגיות שלנו, אם יש כזו, או יאפשר לנו ליצור זוגיות כשאנחנו לא מצליחים לעשות זאת.
למערכת היחסים בין הגברי והנשי הפנימיים יש שלושה אספקטים: מצב הפן הגברי ותפקודו; מצב הפן הנשי ותפקודו; ומצב התקשורת ביניהם. כל אחד מהאספקטים האלה ניתן לריפוי ולשינוי בקלות יחסית, כאשר עובדים ישירות עם החלקים הללו בנפש. דוגמה טובה לריפוי כזה היא הספר "רצות עם זאבים" של קלאריסה פינקולה אסטס, שמתאר תהליכי ריפוי של החלקים הללו.

אנשים יכולים לראות ולחוש את הפן הגברי והפן הנשי שלהם בכל רגע שיחפצו בזה. צריך רק לעצום עיניים ולבקש מהם להגיע. הפן הגברי והנשי יכולים להופיע בצורות שונות ועלינו להיות פתוחים כדי לקבל אותם כמו שהם. כאשר נתבונן בהם נוכל לראות גם לאיזו תחושה הם מחוברים ומהי מערכת היחסים ביניהם.
דו-שיח עם החלקים האלה מאפשר להם לתקשר איתנו ולבקש את הדבר שנחוץ להם, שיעזור להם להרגיש ולתפקד טוב יותר. חשוב גם להסביר להם כמה גדולה ההשפעה של היחסים ביניהם על החיים שלנו. שיחות כאלו בדרך כלל מתחילות להניע שינוי בתפקוד שלהם וביחסים ביניהם.
מכיוון שאלו הם חלקים שלנו, חלק ממבנה הנפש שלנו עצמנו, אין ביניהם ניגודי אינטרסים אמיתיים, אלא רק אי-הבנות שניתנות לפתרון דרך דו-שיח אמפתי פשוט.

ריפוי הזוגיות הפנימית בעזרת אנשים סביבנו

האם שאלתם את עצמכם פעם למה יותר קשה לנו עם מי שקרוב לנו? כאשר הבקשות של החלקים הפנימיים שלנו אינן נשמעות על ידנו, יתחילו הפן גברי והפן הנשי שלנו לדבר אלינו באמצעות אנשים סביבנו, על פי רוב דרך הקרובים לנו ובעיקר – דרך בני הזוג שלנו. מה שנשמע מבחוץ אלו אותם דברים שהתעלמנו מהם, כי היה לנו קשה איתם כשנאמרו מבפנים. ההופעה שלהם בחוץ היא שלב שמכאיב לנו מאוד.
בפנינו פתוחה האפשרות להמשיך להתעלם מהקולות הפנימיים שלנו, ולכעוס על מי שמנסה להביא אותם אלינו מבחוץ, או לעצור ולהקשיב עם או בלי עזרת אחרים ולנהל את הדיאלוג הפנימי עם החלקים שבתוכנו.

סיכום

רצון לשפר את מצב הזוגיות בחיים שלנו ייהפך במהירות יחסית למציאות, כשנעשה זאת דרך ריפוי הזוגיות של הפן הגברי והפן הנשי שלנו. ניתן לעשות זאת דרך הקשבה פנימה וריפוי ישיר של מערכת היחסים ביניהם או בעזרת ההופעה של הקולות הללו מחוץ לנו, אם נוכל לקבל אותם, להקשיב להם וגם להודות למי שמביאים אותם אלינו.
אני מזמינה אתכם לנסות את הכלים הללו בחייכם ולראות את הדרך המופלאה של הריפוי שהם מביאים.

ספר על השיטה – "זוגיות הרמונית בתוכנו ובעולם, מדריך לזוגיות והגשמה אישית"

מידע נוסף ניתן למצוא באתר הייעודי של השיטה "זוגיות הרמונית".

המאמר הבא:

במאמר "ריפוי יחסי הגברי והנשי שבתוך הנפש" ישנם סוגים שונים של יחסים בין הפן הגברי והפן הנשי הפנימיים ואת תהליכי הריפוי המתאימים להם


קטגוריות: התפתחות,  זוגיות,