ליווי באתגרי החיים

ליווי באתגרי החיים

מתוך ניסיון חיי האישי ועבודתי כמאמנת ומנחה, פגשתי וליוויתי אנשים באתגרים שונים במהלך חייהם. חלק מאותם אתגרים: לגדל ילדים מיוחדים, מחלות, פרידות יחסים במשפחה המורחבת, חשוב שיקבלו מקום משלהם וזה המקום לעשות זאת.

אירועי החיים מגיעים אלינו שונים לפעמים ממה שתכננו לעצמנו. על חלק מהאתגרים שמגיעים אלינו היינו אולי מוותרים, ועם זאת עבודה עם אתגרים אלו יכולה לעזור לנו למצוא בתוכנו כוחות ואיכויות שלא היינו מודעים לקיומם ולעצב לנו דרך חיים משמעותית יותר מזו שהורגלנו בה עד כה.

בכל אחד מהאתגרים הללו הליווי מעניק לנו את האפשרות להגיע לחיבור עמוק יותר עם עצמנו, אינטימי יותר עם הסביבה שלנו ומוגשם יותר בחיינו. ליווי באתגר זוהי הדרך לעזור לנו להקל על עצמנו את ההתמודדות.

 

ליווי נשים לחיבור לנשיות ואיזון בין גבריות ונשיות

מתוך העבודה עם הגברי והנשי שבתוכנו מתאפשר לנו לתת מקום לחלק הנשי שבנו, שדוכא בתרבות הגברית הנוכחית, וללמד את עצמנו לאזן בין החלקים הנשיים והגבריים שבנו. העבודה עם החלקים הפנימיים עוזרת לנו ליצור את השינוי בקלות ומעניקה לנו כלים להמשיך לטפח את הפן הנשי בכוחות עצמנו.

ליווי אנשים רגישים מאוד לצמיחה ולהעצמה

אנשים רגישים מאוד הינם אנשים עם יכולות גבוהות בתחומים שונים. הרגישות עצמה יכולה להפוך לכוח או להיות לנו לרועץ במהלך חיינו. בחברה שלנו רבים מבין האנשים הרגישים מאוד אינם חווים את הכוח של הרגישות.

ליווי אדם רגיש מאוד מטרתו לעזור לו לקבל את הרגישות שלו ככוח, להתחבר לרגישות כאיכות וכעוצמה ולצאת לדרך שתהפוך את חייו למלאים ומוגשמים וכן תעזור לו למצוא את מקומו הנכון בחברה.

ליווי הורים לילדים מיוחדים וילדים רגישים מאוד

כיום אנו פוגשים ילדים רבים בעלי איכויות מיוחדות, שקשה להם למצוא את מקומם בחברה או בשכבת הגיל שלהם או לעמוד בדרישות של המסגרות המקובלות שנראות כלא מתאימות להם. אנחנו כהורים חווים לפעמים קושי במסע הגדילה של הילדים שלנו וקושי לתווך להם דרך מתאימה בעולם. מתוך ניסיוני האישי והמקצועי למדתי איך לבסס עם הסביבה של הילדים קשר כזה, שיפתח להם פתח להתחבר לעולם ולהביא אליו את המתנות שלהם.

ליווי הורים של ילדים אלו מוביל למסע העצמה של ההורים. מסע שיעזור להם למצוא בתוכם את האיכויות שיאפשרו להם לעמוד לצד ילדיהם ולתמוך בהם. כתוצאה מהתהליך הזה נוצרת אצל ההורים הבנה שונה גם של האופן שבו פועל העולם וגם של הצרכים של ילדיהם וכיצד להשתמש במשאבים ובסיטואציות הקיימות לטובת ילדיהם.

ליווי אדם באתגר מחלה להעצמה וצמיחה

המחלות שמגיעות לפתחנו הן לפעמים פשוטות ואנו מברכים על המנוחה שהן מביאות איתן, ולפעמים הן מאתגרות יותר. כשאנו חווים מצבים של חולי או אירוע קיצוני אחר אנו יכולים לעבור לסדר היום בלא שנחוש שום תחושת הישג ובלי שניעזר בהם כדי להפוך את חיינו למשמעותיים יותר.

ליווי אדם באתגר כזה ייעשה על ידי התבוננות על חייו ועל המצב שאליו הגיע; על האופן שבו הוא תופס את המצב ועל החלקים הנסתרים מעיניו; אילו יכולות יש בו שכדאי להעצים; כיצד להפוך את האירוע להזדמנות לצמיחה ולהעצמה של מי שהוא; ואיך לבחור את הדרך לחיות את חייו כחיים מלאים ומשמעותיים.

ליווי פרידות כאירוע מעורר חיבור לעצמי

חיינו מלאים בפרידות, חלקן טבעיות יותר וחלקן קשה יותר לקבל. בכל מקרה פרידה היא אירוע שמשפיע על מהלך חיינו ולפעמים גם מאלץ אותנו לעצור ולהתבונן על החיים שיצרנו לעצמנו. לפרידה יש את האיכות שמאפשרת התבוננות שונה מזו שאנו יודעים לעשות במהלך הרגיל של החיים.

ליווי אדם במצב זה מאפשר לנו לבדוק את המקום שאליו הגיע ולדייק את המקום שאליו הוא רוצה להגיע; לחשוף את האיכויות שיש בו ולא הגיעו עדיין להגשמה ולביטוי ולחזק את החיבור והנאמנות שלו לעצמו.

ליווי משפחה שהופכת לשבט של אינדיבידואלים

עם גדילת המשפחה ונישואי הילדים אנו הופכים לשבט. בשלב הזה מצטרפים למשפחה בני הזוג של הילדים, אנשים שגדלו בבתים אחרים ובתרבויות שונות. שמירת הקשרים בין בני המשפחה המורחבת (השבט) היא אתגר ראוי לציון. בימינו אלו, האינדיבידואלים שמהם מורכבת המשפחה זקוקים לשבט מסוג חדש. כיצד מקימים שבט כזה?

ליווי משפחה באתגר ההפיכה לשבט של אינדיבידואלים משמעותו לפגוש את מי שאנחנו בעיניים של אלו שהצטרפו למשפחה; התבוננות על האופן שבו אנו מקבלים אותם ובחינה של הדרך לשותפות שתאפשר לכולם להיות באמת מי שהם ולתרום לשבט את מה שנכון עבורם.

מזמינה אתכם להיפגש איתי בתקופות הקשות כדי ללוות אתכם ולהפוך אותן לתקופות של צמיחה מואצת, כשאתם בוחרים את הדרך שלכם.

להתייעצות ולקביעת פגישה צלצלו אליי לטלפון 054-4235787, או דרך צור קשר באתר.

פרטים נוספים על השיטות שבהן אני פועלת ניתן למצוא בדפיו השונים של האתר ובמאמרים שבו.