אדם רגיש מאוד

20160421a

חייו של אדם רגיש מאוד הינם מאתגרים כבר ברמות הקיום הבסיסיות. כל חייו מתמודד האדם הרגיש מאוד עם סוגיות רבות, שנראות טריוויאליות בעיני רוב האנשים, אבל אינן פשוטות כלל. למשל, הניסיון למצוא מה מתאים לנו וכיצד מתאים לנו לחיות; הצורך למצוא אנשים שמדברים בשפה שלנו כדי לא להרגיש לבד; היכולת לחיות בעולם שלעתים נראה לנו עקום, כשרוב האנשים בסביבה שלנו מתנהלים בו בקלות; להיות אלה שתמיד רואים את מה שצורם ולא עובד כבר מגיל צעיר מאוד, ולהרגיש, כבר מילדוּת, ששינוי פני הדברים הוא עניין גדול וקשה מדי בשבילנו וכי אין לנו את הכוחות והכלים לעשותו.

במסגרת המפגשים שלי עם אנשים רגישים מאוד אנו פועלים יחד כדי להבהיר  מהי המשמעות של חיים כאדם רגיש מאוד וכיצד משפיעה עובדה זו על חייו. יחד אנו עוזרים לו לשחרר את מה שאסף בחייו ואינו מתאים לו יותר, וחושפים את היכולות המיוחדות שלו. מתוך הסדר החדש הזה אנו מסייעים לו לבנות את החיים שמתאימים לו כאדם רגיש מאוד כשאנחנו מביאים בחשבון את המיוחדות הזו כדבר ראוי וחשוב לעצמו ולאחרים.

אנשים רגישים מאוד בדרך כלל מבורכים ביכולות גבוהות והסביבה אינה מבינה למה אדם שמצטיין ביכולות כאלה מתקשה למצוא לעצמו מקום בעולם. לפעמים אומרים עליהם שהם מפונקים או מוזרים, ובדרך כלל שונים מהסביבה שלהם.

בעבודתי עם אנשים רגישים מאוד ראיתי שוב ושוב כיצד ההכרה ברגישות הגבוהה שלהם ככוח לחיים, והבנת המיוחדות של החיים שלהם כאנשים רגישים מאוד, מאפשרות להם סוף סוף לבנות את החיים שמתאימים להם.

על פי רוב העולם אינו תומך באנשים הרגישים מאוד ולא פעם אף דוחה אותם. לגדול כאדם רגיש מאוד זה אתגר, להרגיש נוח בעולם זה לא פעם אתגר גדול, וגם זוגיות, גידול וחינוך ילדים רגישים מאוד מוסיפים לאתגרי החיים. 

אנשים רגישים מאוד רבים נולדים עם הרצון לשנות את החברה וליצור חיים יותר טובים – זה טוב לחברה כולה, וזה תלוי גם במידת הגמישות שלה. אם החברה תרחיק אותם, יהיה לאנשים הרגישים מאוד הרבה יותר קשה לפעול למענה ולחולל את השינויים הדרושים. די במבט מרפרף על סביבותינו כדי לראות כמה עבודה יש לעשות על מנת שתושבי המדינה והעולם יוכלו לחיות חיים ראויים. הקבלה של החברה את האנשים הרגישים מאוד כחלק ממנה חשובה להגשמת מטרה זו.

ההכרה של האנשים הרגישים מאוד במתנות שהם מביאים איתם ,בחשיבות של השותפות שלהם בעולם ומתן עדיפות לחיים שמתאימים להם, מאפשרים להם לבנות חיים טובים עבורם עם האתגרים והמתנות שמביאה הרגישות הגבוהה.

כאדם רגיש מאוד בעצמי וכאם ל-2 ילדים רגישים מאוד, מצאתי דרכים שבהן אני יכולה לתמוך באנשים רגישים מאוד כדי שימצאו את המקום המתאים להם בעולם ויוכלו לחיות חיים מספקים. גם המחקר שנעשה בארה"ב ע"י הפסיכולוגית ד"ר איילין ארון והספרים שכתבה בעקבותיו "אדם רגיש מאוד, לצמוח כשהעולם מציף אותך", "ילד רגיש מאוד –לעזור לילדינו לצמוח כשהעולם מציף אותם" הוסיפו לידע ולכלים שלי.

אני מזמינה אתכם לתהליך שבו נייצר לכם את החיים שמתאימים לכם כאנשים רגישים מאוד. ניסיוני האישי והטיפולי מאפשר לי לתמוך בנושאים השונים שאנו כאנשים רגישים מאוד פוגשים בחיינו: יחסים עם משפחת המקור שלנו, זוגיות, חינוך ילדים, חיבור חברתי, הגשמה עצמית ועוד.

הכלים שאני משתמשת בהם, כמו "אימון מעמקים", "המפגש הפנימי", שחרור טראומות ו"זוגיות הרמונית", מאפשרים לאדם שאיתי להגיע אל המקומות הפנימיים שזקוקים לעזרה בקלות רבה ויחסית מהר.

עבורי, התמיכה בחיבור של אנשים רגישים מאוד אל העולם היא שליחות.

למידע בנושאים נוספים של הרגישות הגבוהה: "גבר רגיש מאוד" "זוגיות של אנשים רגישים מאוד", "ילד רגיש מאוד".
להרצאה "להיות אדם רגיש מאוד ולחיות עם איכות חיים".

תגובה להרצאה על אנשים רגישים מאוד

"בהרצאה בשבוע האחרון נפל לי סוף סוף האסימון – שאני אדם רגיש מאוד, ושבאמת יש כזה דבר. שנים לפני כן איריס אמרה לי זאת כבר, ובעצתה גם רכשתי את הספר "אדם רגיש מאוד" מאת דר' איליין ארון, אבל זה לא נתפס לי אז. כנראה רק היום אני מוכנה לקבל זאת. כבר במהלך ההרצאה של איריס מילאתי את השאלון האונלייני ואכן – אני עונה על מרב המאפיינים של אדם רגיש מאוד.
זה מסביר לי המון. מסביר לי למה אני חווה תשישות ועומס תמידיים. זה מסביר את הלכאורה ביישנית ומופנמת שאני (לא!), זה מסביר את האופן "האיטי" והזהיר שבו אני אוהבת לפעול, את ההשפעה הגדולה של רגשות האנשים סביבי עלי. איריס קוראת לזה מתנה מאתגרת. אני כעת מוכנה לקבל את המתנה וללמוד את הדרכים בעזרתן אוכל לנטרל את עוררות היתר שגורמת לי להצפה, ואיך לנצל את התכונות האלה לטובתי ולטובת האנשים סביבי. איזו הקלה!"

להלן קישורים לסיפורים מהחיים שנכתבו על ידי אנשים רגישים מאוד שעבדתי איתם:

באתר ניתן גם למצוא מאמרים  שכתבתי בנושא:

מאמרים נוספים ניתן למצוא במאמרים.